مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری
وظایف و اختیارات مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری
1- انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه
2- برنامهریزی، تنظیم فعالیتها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویتهای دانشگاه
3- بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات هزینهای و تملک دارائیهای سرمایهای با وزارت متبوع
4- بررسی و مبادله موافقتنامههای مربوط به فعالیتهای عمرانی با سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور
5- همکاری با مدیران و رؤسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه.
6- جمعآوری بودجههای پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامهها و اعتبارات مورد پیشنهاد
7- تلفیق و تنظیم بودجههای پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی کلی دانشگاه
8- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها
9- دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی
10- ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دورههای سه ماهه به واحدهای دانشگاه
11- نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجهای بر حسب فعالیت و برنامههای اجرائی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها
12- مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه
13- انجام بررسیهای سازمانی به منظور برنامهریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه
14- مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامهریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه
15- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط
16- برقراری ارتباط با مراجع ذیصلاح جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه
17- مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امنا و ابلاغ سازمان تفصیلی از سوی وزارت متبوع
18- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها
19- تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه) به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه
20- مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیر آموزشی و اجرای برنامههای آموزشی برای کارکنان مزبور
21- شرکت فعال در شوراها کمیتهها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط
22- برنامهریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهرهوری در فرآیند آموزش، پژوهش و فناوری با عنایت به شایستهسالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی
23- برنامهریزی و نظارت بر طراحی، بهینهسازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برنامههای توسعه آموزش عالی
24- انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و روشهای مورد عمل در دانشگاه
25- انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آییننامههای داخلی دانشگاه با هدف سادهسازی و هماهنگ ساختن آنها
26- برنامهریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستمها، روشها و رویههای مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید
27- مطالعه و بررسی در امر طبقهبندی مشاغل کارکنان با همکاری مدیریت امور اداری و پشتیبانی و سایر واحدهای ذیربط
28- حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهرهوری و تحول اداری دانشگاه
29- برنامهریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهرهوری و تحول اداری دانشگاه
30- برنامهریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول اداری و بهرهوری
31- تهیه و تنظیم گزارش ادواری و ارزیابی اجرای برنامههای تحول اداری و بهرهوری در دانشگاه
32- اجرای برنامههای آموزشی، کارگاههای آموزشی، برگزاری سمینار و گردهمائی در ارتباط با تحول اداری و بهرهوری
33- انجام سایر امور محوله از طرف مقام مافوق.
مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری دانشگاه
کارشناس مسئول برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری دانشگاه