تشکیل بانک اطلاعات ملی ویژگی‌های فیزیکی و هیدرولیکی خاک‌‌های کشور با مشارکت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۲ کد : ۸۴۲ اخبار دانشگاه

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از آقای دکتر ناصر دواتگر معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های مؤسسه تحقیقات خاک و آب، در اجرای"پروژه تشکیل بانک اطلاعات ملی ویژگی‌های فیزیکی و هیدرولیکی خاک‌های کشور" که مقرر است علاوه بر بارگذاری داده‌های آن در "پایگاه ملی منابع خاک کشور" در پروژه‌های مختلف مؤسسه استفاده شود، بر اساس برآورد اولیه تاکنون ۴۳۷۶۷۰ داده از ۴۰۲۸۰ موقعیت جغرافیایی کشور جمع‌‌آوری شده است.

در این پایگاه علاوه بر ویژگی‌های فیزیکی و هیدرولیکی، دیگر ویژگی‌های مرتبط با شیمی و حاصلخیزی خاک نیز در حال جمع‌آوری هستند.

در تهیه این پایگاه علاوه بر مؤسسه تحقیقات خاک و آب، مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دانشگاه‌های ولیعصر رفسنجان، شهرکرد، گیلان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، بوعلی سینا همدان، محقق اردبیلی، شاهد، آزاد (واحد علوم تحقیقات تهران) تبریز، علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، ارومیه و مهندسین مشاور (بویژه مهاب قدس، مشاور یکم و سامان آبراه) مشارکت نموده‌اند. هم اکنون مذاکره برای طلب همکاری و مشارکت با دیگر دانشگاه‌ها و مهندسین مشاور برای تکمیل پایگاه ادامه دارد.


نظر شما :