پیام ریاست دانشگاه به مناسبت یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه

۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰ کد : ۷۵۵ اخبار دانشگاه

بسمه تعالی

 

فجر انقلاب، دمیدن خورشید استقلال و آزادی است. (امام خمینی (ره))

طلوع آفتاب معنویت در ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ از ایران اسلامی، شروع جنبش‌های عدالت‌خواهی در سراسر جهان را رقم می‌زند و تجلی قدرت اراده مردم بر گلوله استبداد را به رخ می‌کشد.

دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، برهه‌ای از تاریخ این مرز و بوم کهن است که امت اسلامی با رهبری مراد و امام خویش، مسیر کشور را از خدمت به اجانب و استکبار به حرکت در طریق استقلال و آزادگی تغییر داد و با اقتدار و ظفرمندی به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران کنونی دست یافت. انقلاب اسلامی ایران که با مشت‌های گره کرده و گام‌های استوار به ثمر رسید، «انفجار نوری بود» که تلألو آن امروز مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و در سرزمین‌های اسلامی موجب بیداری اسلامی و ایجاد و تقویت مقاومت در برابر رژیم‌هایی همچون صهیونیسم جهانی و مقابله با تروریست‌ها شده است. بی‌تردید اگر امروز مشاهده می‌کنیم که در اقصی نقاط جهان، آزادی‌خواهان در مقابل استکبار و ایادی آنان قد برافراشته و ندای عدالت‌خواهی و آزادی‌طلبی سر می‌دهند، اهداف بلندی است که در منویات و تدابیر داهیانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و رئیس جمهور شجاع ایران اسلامی، تجلی یافته است. بی‌شک همراه شدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با شهادت حزن‌انگیز حضرت صدیقه طاهره (س) بستر مناسبی را برای ارائه پیام‌های معنوی انقلاب اسلامی فراهم خواهد ساخت. چرا که مکتب ما مکتبی علوی، فاطمی و حسینی است و این انقلاب با نام کربلای عشق گره خورده و روح و جان شهیدان ما و حال و هوای انقلاب و دفاع مقدس ایران اسلامی همواره با نام کربلا و زهرای مرضیه عجین بوده و قلوب ما نیز همواره به عشق نینوای شهیدان می‌تپد.

این‌جانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه کشتی سانچی، فرا رسیدن سی و نهمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده‌های محترم و معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافراز، جامعه دریایی کشور و عموم ملت سربلند ایران تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه حضرت دوست، سعادت و سربلندی تمامی هموطنان و اقتدار و سرافرازی روزافزون ایران اسلامی را مسئلت دارم.

سید عطاءاله سیادت

رئیس دانشگاه


نظر شما :