مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۱ کد : ۶۶۷ اخبار دانشگاه
مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

به نام خداوند جان و خرد، کزین برتر اندیشه بر نگذرد

به همت مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی و کانون شعر و ادب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، دوشنبه شب، ۲۴ اردیبهشت ماه در تالار حافظ برگزار شد.

در ابتدای مراسم جناب آقای کیانوش بتواز، مدیر عامل انجمن شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌شناسی استان خوزستان ضمن تأکید بر اهمیت، ارزش ملی و توجه به آثار به جای مانده از شاعران نامی ایران زمین از جمله حکیم ابوالقاسم فردوسی به نقالی و شاهنامه‌خوانی بخش‌هایی از شاهنامه پرافتخار پرداختند.

پس از آن خانم احلام کوتی دبیر کانون شعر و ادب دانشگاه به خواندن مقاله‌ای در باب ایران و شاهنامه پرداخت و گفت: شاهنامه فردوسی یادآور دلاور نیست که سرزمین ایران را از دست اهریمنان حفظ کردند، دلاورانی چون رستم و سهراب، دلاورانی چون گرد آفرید...

همچنین ما مردم ایران این دلاوری‌ها را نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم، دلاورانی چون شیرودی‌ها و بابایی‎ها که رشادت را به ما آموختند و قیصرهایی که در عرصه علم و ادب زیبا درخشیدند.

در ادامه نیز گروه زورخانه‌ای شادروان محمد علی ایروانی به سرپرستی جناب آقای علیرضا کفه‌زاده به اجرای زیبا و بی‌نظیر زورخانه‌ای و پهلوانی خود پرداختند. در پایان نیز جناب آقای کیومرث صفری نفر اول نقالی و شاهنامه‌خوانی استان خوزستان و برگزیده جشنواره‌های کشوری و همچنین سرکار خانم زهرا گماری از دانشجویان این دانشگاه، هر کدام به صورت جداگانه به اجرایی زیبا و متفاوت نقالی از دیگر داستان‌های شاهنامه پرداختند.


نظر شما :