نشست معاونین دانشجویی فرهنگی منطقه ۱۰ به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۴۷ کد : ۵۹۸۷ اخبار دانشگاه
نشست معاونین دانشجویی فرهنگی منطقه ۱۰ به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

به گزارش روابط عمومی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در تاریخ ۲۴ اردیبهشت‌ماه  افتخار میزبانی نشست معاونین دانشجویی فرهنگی منطقه ۱۰ کشور را داشت. در این نشست صمیمانه دکتر جمال فیاضی، رئیس دانشگاه ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان با تأکید بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اشاره کرد که فلسطین یک کشور نیست بلکه یک طرز تفکر مبارزه استبداد و ظلم است. ایشان همچنین شکست هیمنه نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق را بیان کرد و بر امید به تداوم و تعمیق جنبش‌های مقاومت تأکید نمود.

رئیس دانشگاه تصریح کرد که دانشگاه بر دو استراتژی کلیدی دانشجویی تمرکز دارد: تقویت آموزش آکادمیک و توسعه فرهنگی دانشجویان. دکتر فیاضی بر اهمیت توجه معاونت‌ها به زیست دانشجویی و ارائه خدمات رفاهی مناسب تأکید کرد.

ایشان از جمله برنامه‌ریزی‌های دانشگاه برای بهبود وضعیت اشتغال دانشجویان را راه‌اندازی طرح "سرای سرمد"، احداث نخلستان‌های جدید، پروژه تولید خمیر خرما توسط دانشجویان و قراردادی که با شرکت باریج اسانس برای خرید محصولات دانشجویی درحال نهایی شدن است را بر شمرد.

در ادامه دکتر سعید محمدزاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه بر لزوم زیست سالم دانشجویی و ایجاد فضایی پویا و مسئولیت‌پذیر در میان دانشجویان تأکید کرد و افزود که خدمات دانشجویی باید به شکلی فعال ارائه شوند.

دکتر جهانشیر امینی، معاون اداری و مالی صندوق رفاه دانشجویان ضمن اشاره به اهمیت تمرکز بر بهبود شرایط وام دانشجویی و نوسازی خوابگاه‌ها بیان کرد که کمبود اعتبارات دولتی نشان‌دهنده نیاز به بازنگری در مدیریت دارایی‌ها است و بر اهمیت تخصیص اعتبارات ویژه جهت بهبود اماکن دانشجویی تأکید داشت.

 توجه به نقش دانشجویان دختر در فعالیت‌های دانشجویی و حمایت از دانشجویان کم‌بضاعت و جذب دانشجویان بین‌المللی (غیر ایرانی) به عنوان دغدغه‌های مهم مطرح شد. دکتر امینی در ادامه خاطرنشان کرد که وام‌های دانشجویی افزایش یافته و برنامه‌ریزی برای افزایش مبلغ وام‌ها جهت کمک بیشتر به دانشجویان در دستور کار قرار دارد.


نظر شما :