برگزاری سمینار علمی "کاربرد نانو در کشاورزی و منابع طبیعی" در دانشگاه

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۶ کد : ۵۹۸۴ اخبار دانشگاه
برگزاری سمینار علمی "کاربرد نانو در کشاورزی و منابع طبیعی" در دانشگاه

به گزارش روابط عمومی، گروه مهندسی طبیعت و انجمن علمی مهندسی طبیعت، سمینار علمی‌ای را با محوریت "کاربرد نانو در کشاورزی و منابع طبیعی" در تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار کردند. این رویداد علمی با استقبال چشمگیر اساتید و دانشجویان علاقه‌مند در آمفی تئاتر گروه مهندسی طبیعت دانشگاه روبه‌رو شد.

استاد مدعو و سخنران این جلسه، دکتر ابیض، از مدرسین مدعو گروه مهندسی طبیعت و نماینده‌ای از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان بود. در ابتدای سمینار، کلیپی معرفی‌کننده مزایا و کاربرد نانوتکنولوژی در جنبه‌های مختلف زندگی نشان داده شد که مقدمه‌ای برای مباحث علمی بعدی بود.

دکتر ابیض، با ارائه‌ای اصولی و تخصصی، به بررسی مفهوم نانوتکنولوژی و تأثیرات و کاربردهای آن در شاخه‌های متفاوت علوم کشاورزی و منابع طبیعی پرداخت و بر اهمیت نانوتکنولوژی و ضرورت استفاده بهینه از این فناوری پیشرفته تاکید شد.

این سمینار فرصتی منحصربه‌فرد برای آشنایی عمیق‌تر با پیشرفت‌های جدید در عرصه نانوتکنولوژی و فناوری‌های مرتبط با آن ارائه نمود و بارقه‌ای از آینده نوید بخش کشاورزی نوین را در افق دانش اندیشمندان دانشگاهی به نمایش گذاشت.

گفتنی است که قبل از برگزاری این سمینار، دانشجویان رشته‌های مهندسی طبیعت و علوم و مهندسی محیط زیست ورودی ۱۴۰۲ تحت راهنمایی دکتر ابیض، به بازدید از ایستگاه هواشناسی فرودگاه اهواز پرداختند.

این بازدید که به منظور توسعه دانش عملی دانشجویان و آشنایی با ابزارهای نوین و پیشرفته در علم هواشناسی برنامه‌ریزی شده بود، فرصتی برای ارتباط مستقیم دانشجویان با محیط واقعی هواشناسی و تجهیزات پیشگویی آب و هوا فراهم آورد. 

دانشجویان با انواع ادوات و تجهیزات خاص این عرصه از جمله دستگاه‌های سنجش دما، فشار، رطوبت، باد و دیگر عناصر موثر در هواشناسی به صورت عینی آشنا شدند و توضیحاتی در خصوص کارکرد و دقت تجهیزات دریافت کردند. این تعاملات علمی به عنوان بخشی از برنامه درسی علاوه بر تقویت آگاهی نظری، باعث پرورش مهارت‌های عملی آن‌ها در مواجهه با شرایط محیطی و پیش‌بینی‌های آب و هوایی شد.

 


نظر شما :