نشست صمیمانه معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه با روان‌شناسان مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۰:۵۹ کد : ۵۹۴۴ اخبار دانشگاه
نشست صمیمانه معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه با روان‌شناسان مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی به نقل از معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، همزمان با روز روانشناس و مشاور، نشست صمیمانه معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه  با  روان‌شناسان و مشاوران مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳  در سالن جلسات معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد. 

 ‌دکتر محمدزاده در این نشست ضمن تبریک روز روان‌شناس و مشاور و تقدیر از کوشش‌ها و تلاش‌های رئیس و روان‌شناسان مرکز مشاوره دانشگاه در جهت ارتقا کمی و کیفی خدمات مشاوره‌ای به جامعه دانشگاهی، برگزاری کارگاه آموزشی کشوری برای اولین بار و نیز کسب رتبه برتر کشوری در سال ۱۴۰۲، بر اهمیت سلامت روان جامعه دانشگاهی و تاثیر آن در کیفیت عملکرد در سطوح فردی و سازمانی، و نقش مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی در زمینه ارتقای سلامت روان و افزایش تاب آوری دانشجویان و عملکرد تحصیلی آنان تاکید نمود. 

ایشان برنامه‌های مشاوره و توانمندسازی را از اولویت‌های مدیریت دانشگاه دانست و به عنوان نمونه بازسازی و گسترش فضای فیزیکی مرکز مشاوره و انعقاد قرارداد با هیئت علمی مشاور و افزایش تعداد مشاوران را در این راستا ذکر نمود. 

وی در ادامه خواستار استفاده از روش‌های ارتباطی متنوع و جدید جهت تولید محتوا و ارسال پیام به گروه‌های هدف جهت جامعه‌پذیری و نهادینه‌سازی هنجارهای مطلوب دانشگاهی و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی شد. 

سپس خانم هاشم‌پور رئیس مرکز مشاوره دانشگاه گزارشی از فعالیت‌های رصد، پایش و غربالگری و برنامه‌های توانمندسازی و مداخلات این مرکز ارائه نمود.

 در ادامه روان‌شناسان و مشاوران این مرکز ضمن ابراز خرسندی از توجه و اهتمام دانشگاه به امر مشاوره و برگزاری چنین نشستی برای اولین بار در دانشگاه، و همچنین اشاره به جذابیت‌ها و چالش‌های ماهیتی حرفه مشاوره و نیز دغدغه‌های شغلی خود، نظرات و پیشنهاداتی جهت بهبود فعالیت‌های مرکز مشاوره و سبک زندگی برای ارائه خدمات بهتر و برگزاری برخی برنامه‌ها در ساعات مناسب دانشجویان غیر خوابگاهی  برای فراهم کردن زمینه حضور طیف گسترده‌ای از دانشجویان مطرح نموده‌اند. 

در انتهای این نشست صمیمانه، با اهدای لوح از زحمات روان‌شناسان و مشاوران مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه تقدیر به عمل آمد.


نظر شما :