مراسم تجلیل از دانشجویان ممتاز آموزشی و فرهنگی- اجتماعی به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۷ کد : ۴۵۳۳ اخبار دانشگاه
مراسم تجلیل از دانشجویان ممتاز آموزشی و فرهنگی- اجتماعی به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو

همزمان با سالروز 16 آذر روز دانشجو، مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز آموزشی و فرهنگی اجتماعی  روز چهارشنبه 16 آذرماه 1401 با حضور سرپرست و مسئولین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در سالن آمفی تئاتر شهید مفتح دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه و با استقبال انبوه و پرشور دانشجویان برگزار گردید از دانشجویان برگزیده آموزشی، المپیادهای علمی، و فرهنگی- اجتماعی  شامل انجمنهای علمی ، نشریات دانشجویی، کانونهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، تشکلهای اسلامی، صنفی و ورزشی با اهدا لوح  و جوایز تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای مراسم، دکتر فیاضی سرپرست دانشگاه، ضمن گرامیداشت روز دانشجو بیان نمودند 16 آذر ماه روز بزرگداشت دانشجو نمودی برای فکر، بالندگی و شناخت و بصیرت و تأکیدی بر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است لذا امسال‌ هم همانند سال‌های گذشته چنین روزی را گرامی می‌داریم  و این فرصت را برای تکریم دانشجویان عزیز غنیمت می‌شماریم.

ایشان اضافه نمودند دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان بسیار فعال و کوشا هستند و حضور جدی آنان در عرصه‌های مختلف باعث سربلندیست. اما یکی از نقش‌های دانشگاه که کمتر بدان توجه شده است اثرگذاری آن در جامعه و منطقه است که نیاز به تقویت و اهتمام بیشتری دارد.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علوی‌کیا، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن گرامیداشت روز دانشجو  به دانشجویان حاضر در مراسم بخصوص دانشجویان  ممتاز آموزشی و فرهنگی - اجتماعی تبریک گفتند .

سپس دکتر محمدزاده معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه ضمن گرامی داشت 16 آذر بزرگداشت روز دانشجو بیان داشتند که 16 آذر به نوعی تجلی مسئولیت اجتماعی و نقش فعال دانشجو و دانشگاه در جامعه است و مراسم امروز برای تکریم تلاش‌های دانشجویان این دانشگاه در عرصه‌های علمی و فرهنگی- اجتماعی است ایشان ضمن برشمردن معیارهای انتخاب دانشجویان برای تقدیر در این مراسم گفتند که روال معمول این است که در صورت وجود اخبار ناخوشایندی مانند بیماری، مشکلات تحصیلی و غیره با خانواده‌های دانشجویان تماس گرفته می‌شد اما این معاونت به عنوان یک رویکرد جدید خبر مسرت‌بخش  موفقیت  دانشجویان و انتخاب آنها به عنوان دانشجوی برگزیده را از طریق تماس تلفنی به خانواده‌های آنان اطلاع‌رسانی نمود و خانواده‌ها هم با ارسال پیام‌های صوتی خوشحالی خود را در این زمینه ابراز نموده‌اند.

در ادامه مراسم پس از پخش کلیپ‌هایی با موضوع‌های تبیین تاریخی 16 آذر و فعالیت‌های علمی و فرهنگی اجتماعی دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان برگزیده مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

 از موارد جالب توجه در این مراسم پخش تبریک صوتی تعدادی از خانواده‌های دانشجویان هم‌زمان با قرائت اسامی آن‌ها برای دریافت لوح تقدیر بود که مورد توجه و استقبال حاضران در مراسم قرار گرفت.