برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه

۱۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۲۸ کد : ۴۵۲۷ اخبار دانشگاه
برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه

به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هفته پژوهش و فناوری سال در روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۵ آذر ماه 1401، با اهدای جوایزی به غرفه‌ها و دانشجویان برتر جشنواره، پایان یافت‌.

در این نمایشگاه که به مدت ۳ روز در محل دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی دانشگاه برگزار شد، انجمن‌های علمی گروه‌های یازده‌گانه دانشگاه، گروه معارف، شرکت شیر پگاه خوزستان و کانون خیریه دانشجویی حس هفتم به عنوان میزبان در غرفه‌ها پذیرای دانشجویان، اساتید، کارکنان و مهمانان دیگر بوده و به رونمایی از آخرین دستاوردهای خود پرداختند.

تولید ماست‌های رنگی و فرمولاسیون جدید محصولات غذایی، رونمایی از دستگاه پایش انرژی، معرفی کاربردهای گیاه باستانی نیل و روش‌های تجاری‌سازی آن، آشنایی با زندگی گوسفندهای نژاد نجدی و عربی، دستگاه سنجش مواد تخم مرغ، نمایش بذرهای مختلف گیاهان باغی و زراعی، تراریوم، نمایش شماتیک تقریب اقوام در قالب غرفه در بخش توسعه روستایی، نشریات دانشجویی و ....، بخشی از آورد‌ه‌های جدید دانشجویی در این نمایشگاه بود.

استفاده از تجارب اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و دانشگاه چمران، دعوت از کارآفرینان و مسئولان استانی در حوزه کشاورزی، معرفی بازارکار رشته‌ها و نمایش دورنمای کاربردی آن‌ها نیز بخش دیگری از این نمایشگاه بود که با استقبال دانشجویان روبه‌رو شد.

مراسم اختتامیه این نمایشگاه نیز در حالی برگزار شد که غرفه‌های مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی، علوم و مهندسی آب و مهندسی مکانیزاسیون به ترتیب در بخش‌های غرفه‌آرایی، مشارکت گروهی و نوآوری به عنوان غرفه‌های برتر شناخته شده و غرفه علوم و مهندسی صنایع غذایی به عنوان غرفه برتر را کسب نمود.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه، هدایایی به رسم یادبود به برترین‌های مسابقات درون نمایشگاهی اهداء شد.