نشست صمیمانه‌ی حضرت آیت الله حیدری با اعضای هیأت علمی دانشگاه به مناسبت هفته بسیج

۰۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۶ کد : ۴۴۰۹ اخبار دانشگاه
نشست صمیمانه‌ی حضرت آیت الله حیدری با اعضای هیأت علمی دانشگاه به مناسبت هفته بسیج

به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج با همت بسیج اساتید دانشگاه نشست صمیمانه‌ای با حضور حضرت آیت‌الله حیدری نماینده ی محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و اساتید محترم دانشگاه برگزار شد‌. این نشست در روز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ در محل سالن جلسات مدیریت برگزار شد.
 در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علوی‌کیا مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تقدیر از حضور عالم وارسته آیت‌الله حیدری در جمع دانشگاهیان از همت بسیج اساتید برای برگزاری این برنامه تشکر نمودند.
 سپس جناب آقای دکتر فیاضی سرپرست محترم دانشگاه از تشریف‌فرمایی آیت‌الله حیدری تقدیر و تشکر کردند و بیان نمودند که گرامی‌داشت هفته بسیج می‌تواند عرصه‌ی به نمایش درآوردن تلاش‌ها و خدمات ارزشمند بسیجیان مخلص در طول دوران دفاع مقدس و عرصه‌های جهادی باشد.
 در ادامه حضرت آیت‌الله حیدری ضمن شکرگزاری از حضور در مجمع اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در هفته بسیج، از حجت الاسلام والمسلمین علوی‌کیا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر میری و همچنین دکتر فیاضی تشکر نمودند. آیت الله دکتر محسن حیدری در دو بخش به اهمیت بسیج و رسالت‌های آن و همچنین بررسی وقایع اخیر در کشور پرداختند. ایشان اظهار داشتند که تشکیل بسیج در ۵ آذرماه ۱۳۵۸ و به دستور حضرت امام‌ خمینی (ره) به‌عنوان مصداق بارز شجره‌ی طیبه است. بسیج با پشتوانه‌ی مردمی خود توانست جنگ را به پیش ببرد تا یک وجب از خاک ایران دست نخورد. بسیج همواره سپر مقابله با فتنه‌ها و دسیسه‌ها بوده و امروزه نماد مقاومت جهانی است. در ادامه ایشان افزودند: بسیج باعث شکست صهیونیزم و استکبار جهانی آمریکا است که این‌ها همگی از برکات تصمیم امام‌ خمینی (ره) بود.
در بخش دوم به نقشه کلان دشمن در تضعیف ابرقدرت‌های جدید در منطقه و بخصوص پیاده‌سازی این نقشه در چند محور امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در جمهوری اسلامی اشاره کردند و هوشیاری فرزندان و دانشمندان را در مقابل نقشه‌های دشمن، بهترین راه شکست آنان دانستند‌.
 زیارت مزار شهدای گمنام دانشگاه، قرائت فاتحه و برپایی نماز جماعت از دیگر برنامه‌های این نشست بود.