مراسم تجلیل از مقام معلم در دهه‌ی سرآمدی آموزش

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۴ کد : ۳۹۰۷ اخبار دانشگاه
مراسم تجلیل از مقام معلم در دهه‌ی سرآمدی آموزش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم تجلیل از مقام معلم با حضور هیأت ‌رئیسه دانشگاه و اعضای محترم هیأت علمی روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ‌ماه در تالار شهید مفتح برگزار گردید.

مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط آقای عیسی علوانی آغاز شد. پس از آن جناب آقای دکتر عبدشاهی رئیس دانشگاه ضمن تبریک روز معلم، در مورد وضعیت بودجه عمومی، درآمد اختصاصی دانشگاه، پروژه‌های عمرانی انجام شده، برگزاری کنکور سراسری برای نخستین بار در دانشگاه و همچنین فعالیت‌های بخش حقوقی گزارش جامعی ارائه نمودند.

برنامه با صحبت‌های حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علوی‌کیا، مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ادامه یافت. ایشان در ابتدای صحبت خود از اعضای محترم هیأت‌ علمی خواستند که در مورد خصوصیاتی از معلم و یا اساتید دوران تحصیل خود، صحبت کنند. هدف از این کار برگشت به دوران تحصیل بود. ایشان فرمودند: "باید دقت داشته ‌باشیم که بعد از ۲۰ سال وقتی دانشجوی ما به‌جایی رسید از ما به‌نیکی یاد کند و بگوید الان که من این‌جا هستم تأثیر رفتار فلان استاد یا معلم بود. همچنین بیان داشتند که مقام معلم مقام انبیاست."

ایشان در ادامه فرمودند: "معلمی یک تخصص است. باید یاد بگیریم و همه نیاز به یادگیری داریم که بعد از سال‌ها خاطره تلخی از ما به‌جا نماند و از ما به ‌نیکی یاد کنند. هیچ انسانی ماندگار نیست مگر انسان‌هایی که حرفه‌ای و درست عمل کردند. اما ما معلمین می‌توانیم ماندگار باشیم. اگر با نگاه دینی و ایمانی هم به این‌موضوع نگاه کنیم، زمانی که اثر کار ما باعث شود شخصی در آینده جامعه بشری تأثیرگذار باشد، در تمام کارهایی که آن شخص انجام می‌دهد نیز شریک هستیم."

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی‌کیا در پایان صحبت خود، از خداوند متعال، ماندگاری و جاودانگی را برای همه حاضران مسئلت کردند و از اعضای هیأت علمی خواستند که دانشجویان را عملاً شاگرد مؤدب، خلاق و با انصاف تربیت کنند. همچنین به همکاران خود احترام بگذارند و احترام و قداست جایگاه استاد را حفظ کنند.

در ادامه مراسم، جناب آقای دکتر علی رجب‌پور معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در مورد سختی‌ها و مشکلات آموزش دانشجویان و فعالیت‌های آموزشی دانشگاه در دوران کرونا به ایراد سخن پرداختند. ایشان بیان کردند: "در سال‌های اخیر با پذیرش بدون آزمون برخی رشته‌ها، تعداد دانشجو در دانشگاه رشد کرد و در حال حاضر حدود سه هزار دانشجو داریم. در سال‌های اخیر بعضی از رشته‌ها توسعه یافتند. رشته محیط‌زیست در مقطع کارشناسی، سه رشته در مقطع کارشناسی ‌ارشد و یک رشته در مقطع دکتری اضافه شد. در بحث آموزش مجازی زیرساخت‌ها توسعه یافت و می‌توان در بعضی از دروس از این به بعد نیز استفاده نمود که در کاهش هزینه‌های ایاب‌وذهاب اساتید مدعو مؤثر است." در پایان صحبت‌های خود، ضمن تبریک روز معلم از تمامی اعضای هیأت علمی تقدیر و تشکر کردند.

در پایان جلسه از عضو هیأت‌علمی نمونه دانشگاه آقای دکتر مسعود یزدان‌پناه همچنین از اساتید پیشکسوت آقایان دکتر عبدالمهدی بخشنده، دکتر محمدحسین قرینه و دکتر احمد کوچک‌زاده تقدیر به عمل آمد.

در انتهای مراسم، از اعضای هیأت که در دوره‌ی اخیر هیأت ممیزه دانشگاه به درجات بالاتر ارتقاء پیدا کردند با اهدای لوح، تقدیر شد.