برگزاری نشست عصر فرهنگ با حضور رئیس دانشگاه

۱۸ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۷ کد : ۵۶۰۳ اخبار دانشگاه
برگزاری نشست عصر فرهنگ با حضور رئیس دانشگاه

به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در ادامه سلسله نشست‌های فرهنگی معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با تشکل‌ها، کانون‌ها، شوراها و انجمن‌های دانشجویی تحت عنوان "صبح فرهنگ"، این نشست به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو تحت عنوان "عصر فرهنگ" و با حضور دکتر فیاضی رئیس دانشگاه در سالن جلسات معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه برگزار گردید.

در این دورهمی صمیمانه، ابتدا دکتر محمدزاده معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه ضمن تبریک ۱۶ آذر ماه، گرامی‌داشت روز دانشجو به دبیران مجموعه‌های دانشجویی حاضر در جلسه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم فرهنگ را ویژگی متمایز کننده انسان نسبت به سایر مخلوقات دانست. ایشان خاطر نشان کرد، که فعالیت دانشگاه در معنای فراخ خود یک کنش فرهنگی با بازیگران متعدد از جمله فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویان در قالب مجموعه‌های دانشجویی مختلف می‌باشد. محمدزاده افزود: گستردگی کنش‌گران فرهنگی دانشگاه مستلزم حکمرانی فرهنگی است.

دکتر محمدزاده فعالیت داوطلبانه دانشجویان در قالب مجموعه‌های دانشجویی را یک فرصت بی‌نظیر برای رشد، یادگیری و تعالی فکری و اندیشه‌ایی دانشجویان و کسب تجربه فعالیت اجرایی ذکر نمود. ایشان لازمه کنشگری موفق و اثربخش مجموعه‌های دانشجویی را توجه به روح انجمنی و تشکیلاتی و تمرین تصمیم‌گیری جمعی دانست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی نوآورانه انجام شده در دانشگاه طی یک سال گذشته، داشتن طرح و برنامه و تقویم از سوی مجموعه‌های دانشجویی با تأکید بر برنامه‌های خلاقانه و فاخر با استفاده از فرصت‌های موجود را ضروری دانست و افزود: با یک اندیشه خلاق و کارآفرین می‌توان فعالیت‌های فرهنگی فاخر با هزینه کم انجام داد. همچنین به کارنامه فرهنگی دانشجویان که با همت معاونت فرهنگی وزارت علوم از طریق سامانه فرنما قابل دستیابی است اشاره نمود.

در ادامه دکتر فیاضی رئیس دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو، پتانسیل بالای دانشگاه جهت فعالیت‌های فرهنگی متعدد را مورد تأکید قرار داد و افزود: حرکت دانشجویان و تیم‌های قدرتمند حاضر نتایج درخشان و بزرگی را برای دانشگاه رقم خواهد زد.

ایشان سرای مهارت آموزی دانشجویان (سرمد) را ظرفیت بسیار خوبی جهت مهارت‌آموزی دانشجویان دانست و تأکید نمود: طرح‌های مهارتی که از طریق سرمد پیگیری شوند مورد حمایت ویژه دانشگاه قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه بیان داشت: معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و همچنین مسئولین دانشگاه در جهت رفاه حال دانشجویان هرگز در قید و بند ساعات اداری نبوده و همواره در جهت رفاه و آسایش دانشجویان تلاش می‌نمایند.

در ادامه نشست دبیران مجموعه‌های مختلف دانشجویی نظرات خود را در خصوص مسائل گوناگون دانشگاه بیان داشتند.

حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های دانشجویی، بهسازی فضای دفاتر و رفع نواقص در خصوص تجهیزات دفاتر، تخصیص بودجه و برگزاری اردوهای دانشجویى و موارد صنفی رفاهی و ورزشی از مهمترین محورهای مورد بحث دانشجویان بود.

پس از استماع نظرات دانشجویان، رئیس دانشگاه ضمن تشریح وضع موجود دانشگاه و پیشرفت پروژه‌هایی مانند زمین چمن و استخر دانشگاه، فرآیندهای بودجه دانشگاهی را جهت شفاف‌سازی و اطلاع دانشجویان تبیین نمود. وی با خطاب قرار دادن دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور تبیین فرآیندها، بودجه و شفاف‌سازی را جهت ایفای این نقش در آینده دانست.

دکتر فیاضی رئیس دانشگاه در انتها ضمن تشکر از دانشجویان جهت طرح دغدغه‌ها و مسائل، بر هم‌افزایی بین مدیریت دانشگاه و مجموعه‌های دانشجویی جهت تسهیل فرآیندها و رفع نواقص تأکید نمود.


نظر شما :