تأکید نماینده مجلس بر حمایت از میراث ۷۰ ساله قدیمیترین مرکز آموزش عالی کشاورزی جنوب غرب کشور
به گزارش روابط عمومی، در پیش از ظهر روز دوشنبه اول تیرماه، دکتر جمال فیاضی، رئیس دانشگاه، در دفتر خود میزبان سید محسن موسویزاده، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی به همراه مهندس اسماعیلی زاده فرماندار شهرستان باوی بود. این دیدار با محوریت بررسی چالشهای توسعهای و رفاهی دانشگاه و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع موانع پیش روی دانشگاه انجام شد.
در این نشست، موضوعات کلیدی در راستای حمایت از سرمایههای انسانی دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ از جمله پیگیری تأمین زمینهای مسکونی برای اعضای هیئت علمی و کارکنان و همچنین درخواست پیگیری در اجرای آیین نامه جدید استخدامی اعضای غیر هیئت علمی کارکنان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور و پرداخت حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی، همچنین اقدامات صورت گرفته برای بازگشت مالکیت زمینهای روبروی دانشگاه (منطقه بین دو جاده) به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی مهم، در دستور جلسه قرار داشت. دکتر فیاضی در این دیدار، با تأکید بر جایگاه مهم دانشگاه در منطقه، خواستار افزایش سطح همکاریهای ادارات شهرستان با این مرکز شد و خاطرنشان کرد که تقویت تعاملات بینسازمانی، پیششرطی برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی در منطقه است.
سید محسن موسویزاده، نماینده مجلس، در این نشست با تجلیل از میراث ۷۰ ساله دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به عنوان پیشگام آموزش عالی کشاورزی در جنوب غرب کشور، حمایت از این مرکز را یک ضرورت ملی دانست. ایشان تأکید کردند که این دانشگاه تنها یک مرکز آموزشی نیست، بلکه بازوی اجرایی و علمی در تحقق هدف حیاتی "تأمین امنیت غذایی" کشور است که با تکیه بر دانش تخصصی و بومی، پاسخی مؤثر به نیازهای کشاورزی منطقه و کشور است. همچنین ایشان بر این نکته تأکید نمودند که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، کانون پرورش نخبگان و پرورش سرمایههای انسانی متخصص در حوزههای کشاورزی و منابع طبیعی است و تقویت این مرکز، به معنای تقویت توانمندیهای فناورانه کشور در مسیر توسعه پایدار است. ایشان با ابراز خرسندی از نقش پیشرو این دانشگاه در ارتقای فناوریهای نوین، متعهد شدند که تمامی محورهای رفاهی و زیرساختی مطرح شده در این دیدار را با جدیت و در اولویتهای اجرایی پیگیری کنند.


نظر شما :