انعقاد قرارداد احداث پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی در خوزستان توسط دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۹ کد : ۶۱۳۳ اخبار دانشگاه
انعقاد قرارداد احداث پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی در خوزستان توسط دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

به گزارش روابط عمومی، در روز سه‌شنبه، ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ در محل دفتر ریاست دانشگاه، قرارداد تعمیر، تجهیز، بهره‌برداری و احداث پردیس علم و فناوری و اقامتگاه گردشگری و تفریحی به روش (ROLT) بین دانشگاه و شرکت قدرت رهیاب پارس منعقد شد. طبق این قرارداد، سرمایه‌گذار متعهد به ایجاد پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی خوزستان شد.

پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی خوزستان با هدف ارتقا فناوری و نوآوری در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی ایجاد می‌شود. این پردیس به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و نوآوری، مجهز به آزمایشگاه‌های پیشرفته، کارگاه‌های عملی و اقامتگاه‌های مجهز برای دانشجویان، پژوهشگران و صنعتگران خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی‌ها این پردیس با فراهم آوردن امکاناتی چون آزمایشگاه‌های مدرن و فضاهای همکاری، محیطی ایجاد خواهد کرد که علاوه بر افزایش توانمندی‌های علمی، می‌توانند نقش به سزایی در تجاری‌سازی تحقیقات و توسعه فناوری‌های نوآورانه ایفا کنند.

ایجاد این پردیس نقطه عطفی در جهت تحقق اهداف دانشگاه در زمینه پیشرفت‌های علمی و فناوری است و نشان‌دهنده تعهد دانشگاه به توسعه و رشد پایدار کشاورزی و صنایع غذایی در سطح منطقه و ملی است. به علاوه، اقامتگاه‌های گردشگری و تفریحی در کنار این پردیس، به عنوان نقطه جذب گردشگران علمی و عمومی، فرصت‌های جدیدی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه فراهم خواهد کرد.


نظر شما :