انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه با حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان خوزستان

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۲۷ کد : ۶۰۶۳ اخبار دانشگاه
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه با حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان خوزستان

دو تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین دانشگاه و مرکز حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان خوزستان در پیش از ظهر روزهای دو‌شنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات مدیریت منعقد شد.

دکتر جمال فیاضی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها بیان داشت: حوزه و دانشگاه دو بال رسیدن به سعادت جامعه هستند.

ایشان در ادامه افزود: ارتباط این دو مرکز علمی باعث تقویت زمینه تولید علم نافع و رو به سعادت است و هر اندازه ارتباط این دو مرکز بیشتر باشد، فرصت برای تردیدافکنی و شبهه‌افکنی و تولید علم غیر نافع بیشتر می‌شود و هدف از انعقاد این دو تفاهم‌نامه را ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای و رسیدن به سطح قابل قبول همفکری و تعامل دانست.

ایشان افزود: عرصه همکاری در بخش فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و پژوهشی فی‌مابین فراهم است و می‌توانیم در بخش پایان‌نامه، جلسات فرهنگی و هم‌اندیشی، اقدامات مشترکی انجام دهیم.

دکتر فیاضی با تأکید بر لزوم تقویت همکاری‌های فی‌مابین، بیان کرد: رابطه‌ی میان حوزه و دانشگاه نباید فقط به روز وحدت حوزه و دانشگاه یا ایام و برنامه‌های خاص و رسمی محدود شود.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در این جلسه اظهار داشت: حوزه و دانشگاه باید با هم همراه، آمیخته و یک‌دل شوند که این همراهی و یک دل شدن نیاز به برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات متعدد هم‌اندیشی و گفت‌وگوی دو طرفه دارد تا بتوان به زبان مشترکی رسید.

مدیر حوزه علمیه خوزستان افزود: در آیات قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت نکات فراوانی در خصوص مسائل فیزیکی، خورد و خوراک و امور کشاورزی وجود دارد و تجربه به ما نشان داده که هر آنچه قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بیان کرده‌اند بعد از مدتی هر کدام از آنها با علم تجربی که همان از معلول به علت رسیدن است اثبات شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: از این رو چقدر بهتر می‌شود که در این دانشگاه بر این موضوع تأکید شود که محورهای پژوهشی و حیطه‌ی طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان و اساتید بر اساس آموزه‌های دینی و معرفتی بوده و فرضیه‌های پژوهشگران بر اساس آیات و روایات اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

این تفاهم‌نامه‌ها با تلاش گروه معارف اسلامی دانشگاه به امضا رسید. امضای این تفاهم‌ها در حقیقت شروع همکاری پژوهشی بین حوزه علمیه و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در زمینه مطالعات میان رشته‌ای است.


نظر شما :