برگزاری رویداد مدیریت بقایای گیاهی (چالش سوزاندن) در دانشگاه

۲۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۷ کد : ۶۰۵۷ اخبار دانشگاه
برگزاری رویداد مدیریت بقایای گیاهی (چالش سوزاندن) در دانشگاه

به گزارش روابط عمومی، رویداد مدیریت بقایای گیاهی (چالش سوزاندن) سومین رویداد از سری رویدادهای کشاورزی بهره ور به همت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در روز یکشنبه به تاریخ ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد.

برگزاری این رویداد با هدف بررسی پیامدهای سوزاندن کاه و کلش در زمین‌های کشاورزی و ارائه راهکارهای علمی برای جلوگیری از این عمل بود. 

در ابتدای مراسم، دکتر جمال فیاضی، رئیس دانشگاه، ضرورت کاربردی‌شدن دستاوردهای علمی در این حوزه و همکاری نزدیک دانشگاه با کشاورزان را مورد تأکید قرار داد. 

پس از آن دکتر میرشکار، مدیرکل سازمان محیط زیست استان، به تشریح پیامدهای منفی آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی بر محیط زیست و بهداشت عمومی پرداخت.

در ادامه نیز دکتر اندرزیان، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان خوزستان، دکتر احمد زارع و دکتر بیژن خلیلی مقدم اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز با ارائه مقالات علمی به بررسی آثار و مضرات این پدیده پرداختند.

در پایان مراسم، تعدادی از کشاورزان و دامداران شهرستان‌های باوی، شوش و دزفول نظرات خود را در خصوص مشکلات ناشی از سوزاندن اراضی کشاورزی بیان کردند.


نظر شما :