برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی و آشپزی دانشجویان دانشگاه

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۰ کد : ۶۰۰۴ اخبار دانشگاه
برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی و آشپزی دانشجویان دانشگاه

به گزارش روابط عمومی، به نقل از معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی با حضور رئیس دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه، تعدادی از اعضاء هیئت علمی و کارکنان  و استقبال پرشور دانشجویان جشنواره غذاهای بومی محلی و آشپزی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان روز سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با سومین روز برپایی نمایشگاه کرامت برگزار گردید.
 در این جشنواره که به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد، ده‌ها نوع غذای بومی و محلی توسط دانشجویان دانشگاه‌ علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تهیه و به نمایش گذاشته شد. دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره در قالب ۲۲ تیم به رقابت پرداختند.
 طعم، شکل و تزیین ظاهری، اصالت محلی، روش طبخ، رعایت اصول بهداشتی، استفاده از مواد غذایی سالم، وشیوه پخت  از شاخص های مهم داوری غذاهای جشنواره بود. بر اساس نتایج داوری  به تیم های اول تا سوم این جشنواره جوایز اهدا شود. 
هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذاهای سنتی و بومی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی و آشنایی مخاطبان با اهمیت تغذیه سالم مبتنی بر غذاهای بومی و محلی، سالم، طبیعی و ارگانیک بود.


نظر شما :