تأکید بر نقش پیشرو دانشگاه در حوزه کشاورزی خوزستان

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۶ کد : ۶۰۰۲ اخبار دانشگاه
تأکید بر نقش پیشرو دانشگاه در حوزه کشاورزی خوزستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در راستای تثبیت جایگاه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به عنوان مرجع علمی کشاورزی استان خوزستان، روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403، نشستی با حضور دکتر محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در دانشگاه برگزار شد. این نشست در دفتر رئیس دانشگاه دکتر جمال فیاضی و با حضور عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس، دکتر هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی، دکتر مجید نبی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که به منظور تقویت پیوند بین دانشگاه و بخش کشاورزی و با هدف قرار دادن دانشگاه به عنوان مرکزی تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت کشاورزی منطقه برگزار شد، طرح‌ها و پروژه‌های مختلف کشاورزی و نحوه تأثیر گذاری در سطح کلان مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت. در این نشست تاکید ویژه‌ای شدکه دانشگاه ضمن ارائه دانش و فناوری باید به عنوان مرجع علمی و کاربردی در سطح اجرایی کشاورزی استان نیز عمل کند. اهمیت فعالیت‌های پژوهشی که مستقیماً بهبود عملکرد نظام کشاورزی می‌انجامند و افزایش تعامل بین موسسات تحقیقات کشاورزی و دانشگاه نیز از جمله موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت.

دکتر فیاضی در این نشست بر نقش دانشگاه در هدایت تغییرات مثبت و پایدار در بخش کشاورزی تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود که با همکاری مجلس و سایر نهادها، بتوان زمینه‌های لازم برای به کارگیری روش‌های نوین و کارآمد را فراهم آورد.

پس از دیدار و گفت‌و‌گوهای صورت گرفته در دفتر ریاست دانشگاه، یک نشست مفصل تخصصی با حضور مدیران کل جهاد کشاورزی شهرهای استان خوزستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خوزستان، رئیس شورای صنفی کشاورزان خوزستان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و سایر مسئولین در سالن جلسات برگزار شد. این جلسه محلی برای تبادل دیدگاه‌ها و تجربیات پیرامون بهبود عملکرد و مدیریت منابع در کشاورزی بوده و زمینه‌ساز مشارکت‌های بیشتر میان دانشگاه و بخش‌های مرتبط دولتی و خصوصی در جهت توسعه کشاورزی استان خوزستان قرار گرفت.

رویداد حاضر نمادی بر جدیت دانشگاه در ایفای نقش خود به عنوان مرجع کشاورزی در استان و بسترسازی برای درک بهتر و عمیق‌تر نیازها و فرصت‌های موجود در این حوزه به شمار می‌رود.


نظر شما :