پیام دکتر سیادت به مناسبت روز بزرگداشت شهدا

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۹ کد : ۵۸۶ اخبار دانشگاه
پیام دکتر سیادت به مناسبت روز بزرگداشت شهدا

زندگی برای هر انسانی معنای خاص خود را دارد و هرکس با چشمان خود به زندگی نگاه می‌کند.
هر انسانی با هر رنگ و زبانی راهی برای طی کردن این زندگی در پیش می‌گیرد. اما نکته‌ای که برای همه انسان‌ها مهم می‌باشد این است که بهترین راه برای طی کردن این مسیر پر فراز و نشیب چیست و کدام راه است که بهترین پایان برای این زندگی فانی را می‌آفریند.
هرکس تفکری و راهی برمی گزیند و در این میان هستند عده‌ای که به گزینند و برنده این بازی هفت رنگ می‌شوند. عده‌ای که پایانشان آغازی شیرین در پی دارد.
این عده راه عشق را می‌گزینند، عاشقانه زندگی می‌کنند و عاشقانه می‌روند. عشق به معبود، زیستن برای او و رفتن به سوی او...
همانانی که با گذشتن از خود در راه دفاع از دین، جان دادند و روح گرفتند و از میان القاب رنگارنگ این دنیا نام شهید را برگزیدند. آنانی که بهترین الگو‌ها را انتخاب کردند و پیرو راه علی (ع) و فرزندانش شدند و حسینی زیستن را سرمشق خود قرار دادند.
و سرزمین ما ایران، پر است از چنین مردان و زنان والا مقامی که پیرو این راه و روش بودند و از دین در برابر متجاوزین چه در زمان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و چه در زمان کنونی دفاع نموده‌اند.
در این میان هستند عزیزانی که در راه دفاع از دین به مقام ایثارگری رسیده‌اند. این عزیزان بعد از شهدا وظیفه‌ای سنگین به دوش گرفته‌اند و زینب گونه راه و یاد شهدا را زنده نگه می‌دارند.
نکته مهم اینجاست که دفاع همچنان ادامه دارد و دشمن همچنان در کمین است و یکی از مهم‌ترین سلاح‌ها در این زمان سلاح علم است. سلاحی که می‌توان با آن دشمن را تضعیف نمود. و قطعاً یکی از بهترین راهنمایان در این عرصه و در واقع سرلشگران این جهاد، ایثارگران، به خصوص ایثارگران دانشگاهی می‌باشند، عزیزانی که اکنون سلاح علم به دست گرفته‌اند و رهرو راه شهیدان می‌باشند و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند امید است که در این راه همیشه پیروز و سرافراز باشند..
و امروز روزاست که به نام آن بزرگ مردان، شهدای عزیز ایران اسلامی، نام گذاری شده است و بنده به نوبه خود این روز را گرامی داشته و از خداوند منان امنیت و عزت کشور عزیزمان را زیر سایه شهدا و ولی فقیه خواستارم.


سید عطاء اله سیادت
رئیس دانشگاه


نظر شما :