برگزاری نشست صمیمانه‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه؛ تأکید بر ارزش‌های علمی و انقلابی

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۶ کد : ۵۸۲۵ اخبار دانشگاه
برگزاری نشست صمیمانه‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه؛ تأکید بر ارزش‌های علمی و انقلابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی نماینده وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی وزارت عتف در روز یکشنبه به تاریخ 13 اسفند ماه 1402 در محل تالار آیت الله شهید دکتر مفتح دانشگاه رأس ساعت 10 نشست صمیمانه‌ای با اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ضمن عرض سلام و خیرمقدم به اعضای هیئت علمی و کارکنان حاضر در سالن و تشکر از دکتر جمال فیاضی رئیس دانشگاه بابت دعوت از ایشان، فضیلت‌های ماه شعبان به عنوان ماه صالحات الی الله بیان کرد و از مردم شریف ایران که در انتخابات 11 اسفندماه حماسه‌ای با شکوه آفریدند تقدیر و تشکر نمود. حضور حماسی مردم با وجود تبلیغات سوء رسانه‌ها و در فضای ناآرام و بمباران تبلیغاتی سوء و تحریم‌های موجود را پای صندوق‌های رأی بی‌نظیر دانست و بیان داشت با وجود این جنگ تبلیغاتی ملت ایران سرافراز است و امیدواریم که کارگزاران و مجلسیان که انتخاب می‌شوند قدردان این ملت فهیم که پای اصل نظام، انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند، باشند و انشاءالله خداوند متعال به این ملت عزت و اقتدار روزافزون عنایت فرماید.

در ادامه ایشان افزود: برگزاری این جلسه به‌منظور تشکر است از شما اساتید، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی و بیان داشت که وزیر علوم همیشه قدرشناس کارکنان دانشگاه‌ها است و نهایت تلاش خود را برای بهتر شدن مسائل معیشتی کارکنان و اساتید به‌کار بسته است.

ایشان ضمن بیان اهمیت و نقش دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه در اندیشه اسلامی امامین انقلاب جایگاه رفیعی دارد. در قرآن کریم نیز مهم‌ترین کارکرد انبیا تعلیم‌ و تربیت است. امام‌خمینی (ره) نیز فرمودند معلمی شغل انبیاست و در روایات نیز داریم که نزدیک‌ترین مردمان به درجه پیامبری، مجاهدان در راه خدا و دانشمندان و اهل علم هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه این نشست افزود: نقش دانشگاه‌ها در تربیت مدیران آینده کشور بسیار مهم است و انحطاط یا اعتلای کشور به دست دانشگاهیان رقم خواهد خورد و اهمیت دانشگاه آن‌گونه است که امام خمینی (ره) فرمودند دانشگاه‌ها مبدأ تحول و سرنوشت کشور هستند. ایشان افزود: تربیت شاگردان متعهد و صالح و دانشجویان آینده‌ساز بی‌شک از باقیات صالحات است و تربیت افرادی همانند شهید بهشتی و حاج قاسم که باعث تحول در جامعه می‌شوند می‌تواند از هزاران کار خیر ارزش بیشتری داشته باشد و این بیانگر جایگاه رفیع اساتید و کارکنان دانشگاهی است.

ایشان در ادامه بیان داشت: دانشگاه محل تولید قدرت برای کشور است و طبق فرمایش امام علی علیه السلام علم، سلطه و قدرت به همراه دارد و اینکه در این برهه از زمان آمریکا جرأت دست‌درازی به میهن عزیزمان را ندارد، این عزت ناشی از قدرت به دست آمده از راه علم و دانش توسط فرزندان این کشور است. ایشان در ادامه افزود: لازمه حفظ جایگاه رفیع دانشگاه‌ها تبعیت از قانون و قانون‌گرایی است و حاکمیت قانون لازمه‌ی توسعه و پیشرفت در کشور است و همگان ملزم هستند ضمن رعایت نظم و انضباط، قانون را سرلوحه‌ی کارهای خود قرار دهند.

خاتمه بخش این نشست صمیمانه، پرسش و پاسخ بود. برگزاری جلسه با هیئت رئیسه و هیئت انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه از دیگر برنامه‌های حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان بود.


نظر شما :