بیانیه تشکل اسلامی آزاد‌اندیشی دانشگاه

۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۰ کد : ۵۷۳ اطلاعیه‌ها

‌‌‌بسم الله الرحمن الرحیم

 

" وَ إِنْ ظَنَّتِ اَلرَّعِیَّهُ بکَ حَیْفاً فَأَصْحِرْ لَهُمْ بعُذْرِکَ وَ اِعْدلْ عَنْکَ ظُنُونَهُمْ بإِصْحَارِکَ فَإِنَّ فِی ذَلِکَ رِیَاضَهً مِنْکَ لِنَفْسِکَ وَ رِفْقاً برَعِیَّتِکَ وَ إِعْذَاراً تَبْلُغُ بهِ حَاجَتَکَ مِنْ تَقْوِیمِهِمْ عَلَی اَلْحَقِّ"

و اگر شهروندان درباره‌ی تو گمانه‌زنی کردند و تو را در بیراهه و کژ راهه پنداشته و انگاشتند، مبانی گفتار و مبادی رفتارت را بر آنان روشن کن. چندان که چون صحرا باز و آشکار شود و بد‌گمانی آنان از تو برگردد. چرا که در چنین چرخه‌ای (چرخه‌ی انتقاد و اتحاد) جان تو پالایش و آمایش می‌گردد و شهروندان نرمش می‌بینند و از این رهگذر تو بر قله‌ی ایده و آرزویت یعنی استوار‌سازی شهروندان بر حق و نهادینه‌سازی حق دست یافته و جای می‌گیری. (قسمتی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر)

در روزهای اخیر شاهد تحرکاتی از سوی مردم در راستای مطالبه‌گری و حق‌طلبی به طرق نادرست هستیم اما جای سوال اینجا خالی است آیا این حرکات برگرفته از مطالبه‌گری در راستای احیای حق است یا به بیراهه کشاندن خط و مشی نظام جمهوری اسلامی ایران؟ مردم ایران در سال‌های اخیر نشان داده‌اند همیشه دست عوامل بیگانه را با اتحاد و همدلی از خاک ایران کوتاه کرده و با هوشیاری و همدلی این جریانات را سرکوب و محکوم کرده‌اند. اما اعتراضات اخیر نشان‌دهنده ناراضی بودن از وضع اقتصادی موجود و فشار بر قشری از جامعه است که همیشه بعد از هر تغییر بیشترین ضربه را متحمل شده‌اند که این، ناشی از عدم شفاف‌سازی برنامه بودجه در تخصیص مبلغ‌های کلان به واحدهای ذی‌ربط است؛ که نقش بسیار کم‌رنگی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور را دارد و زمانی که دولتمردان و نمایندگان مجلس در مقابل چنین فرامینی سکوت نشان می‌دهند صدای مردم رسا‌ترین صدا در رساندن این حقوق به گوش مسئولین و منتخب مردم است. منتخبی که نه تنها نماینده بیست و پنج میلیون نفر، بلکه نماینده تک تک این مردم است و این عدم اعتماد برگرفته از سوء مدیریت مسئولین و برخورد با متخلفان می‌باشد که نظام جمهوری اسلامی ایران را به چالش کشیده است. اما هدف از اعتراضات، اغتشاش و برهم زدن امنیت کشور و تخریب اموال عمومی نیست. هدف پیگیری و تحقق حقوق پایمال شده‌ایست که توسط مسئولین نادیده گرفته شده است. حال این اعتراضات دلیل بر خالی کردن میدان و دادن عرصه به دست بیگانگان نیست که با توهین به مقامات پایه یک کشور، آن را دستاویز و راهی برای ورود به کشور بدانند که با تخریب اموال عمومی و به آتش کشیدن پرچم مقدس کشورمان به دست افرادی که نه تنها دلسوز ملت نیستن بلکه به دنبال تباهی این نظام هستد. حال لازم به ذکر است به رئیس جمهور منتخب، جناب آقای دکتر روحانی متذکر شویم بهترین راه حل برای حل مشکلات گفتگوی رو در رو با مردم است؛ این مردم همان مردمانی هستن که در دو دوره با حمایت کامل شما را بر منصب ریاست نشاندند. چه خوب است با شفاف‌سازی، این مهم را که همان مطالبه‌گری آزادانه متناسب با اصل ۲۷ قانون اساسی به مسیر اصلی بازگردانید. لذا تشکل اسلامی آزاد‌اندیشی با صراحت کامل برائت خود را از تخریب و تشویش و برهم زدن نظم عمومی به دست افرادی که بدون آگاهی سیاسی و بینش اجتماعی قصد تحریک قشر دانشجو و جوانان را دارند اعلام می‌کند و این نکته را متذکر می‌شویم که با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی که در تناقض با وعده‌های انتخاباتی شماست کاملاً مخالف بوده و رسیدگی هر چه سریع‌تر به این مطالبات را داریم. و با تمامی اعتراضات حمایت خود را از دولت وقت اعلام می‌کنیم و تا آخرین لحظات در کنار مطالبات به حق مردم هستیم و از حقوق اولیه خود از پای نخواهیم نشست و در مقابل هر گونه توهین و اغتشاش مقابله خواهیم کرد. این بار برای ایران و آرامشش بلند فریاد خواهیم زد؛ اعتراض بدون آتش و خشم موفقیتی با ریشه‌های دیر باز‌تر دارد. وقت آن است بر افکار و اهداف خود عصاره‌های اصلاحات تزریق کرد.

و من الله توفیق

تشکل اسلامی ازاد اندیشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان


نظر شما :