بیانیه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در محکومیت اقدامات تروریستی کرمان

۱۵ دی ۱۴۰۲ | ۲۲:۲۸ کد : ۵۶۵۷ اخبار دانشگاه
بیانیه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در محکومیت اقدامات تروریستی کرمان

بسم الله الرحمن الرحیم
 ملت شریف ایران، جامعه دانشگاهی، اساتید، دانشجویان و تمامی آزادی‌خواهان جهان؛


 اقدامات تروریستی اخیر اسرائیل، در سوریه، لبنان و کرمان که بعد از شکست مفتضحانه آنها در ۷ اکتبر اتفاق افتاد و تبعات و تحولات بسیار شگرفی که ناشی از ضربه سنگین حماس به هیمنه پوشالی رژیم نامشروع و کودک‌کش اسرائیل بود، تمامی منطقه استراتژیک و حساس ما و جهان را تحت الشعاع قرار داده است. 
ازاین‌رو، ضمن ابراز تأثر عمیق و همدردی با خانواده‌‌های داغدار و محکومیت شدید آمران و عاملان و حامیان این جنایات، مطالب ذیل به استحضار رسانده می‌شود:

 ۱. اقدام تروریستی ناجوانمردانه عوامل استکبار جهانی و به شهادت رساندن ده‌ها مرد و زن و کودک و نوزاد، هرچند موجب خشم ملت بزرگ ایران و همه آزادگان جهان گردید، اما بار دیگر ترس و وحشت جنایتکاران عالم را از قدرت نرم جبهه انقلاب که حول مکتب شهید سلیمانی عزیز، جمع شده‌اند، به‌خوبی نمایان ساخت و این واقعیت را به‌خوبی تثبیت کرد که «شهید قاسم سلیمانی» از «سردار قاسم سلیمانی» خطرناک‌تر است.
 روشن است که اینها تلاش مضاعف خواهند کرد تا قدرت نرم انقلاب اسلامی و قدرت سخت جبهه بین‌المللی مقاومت را که با محوریت شهید سلیمانی شکل گرفته است، مهار کرده و به خیال خامشان در نهایت تضعیف و نابود کنند، اما زهی خیال باطل.

 ۲. جبهه استکبار به‌درستی دریافته است ظرفیتی که جبهه مقاومت با محوریت شهید سلیمانی، یاران و همراهان خوشنام و گمنام ایشان، در منطقه پدید آورده‌، موجب تغییر معادلات در نظم ظالمانۀ ایجادشده توسط جبهه استکبار گردیده است و در آینده نزدیک باعث تحولات بزرگی در منطقه از فلسطین و لبنان و عراق تا سوریه و یمن دلاور خواهد شد که یکی از آثار آن، بیرون راندن آمریکا از منطقه و پایان دادن به حیات فرزند نامشروعش یعنی اسراییل جنایتکار خواهد بود.
 نشانه‌های نزدیک شدن به قله‌ها و اهداف بلند جبهه مقاومت، هر ناظر منصفی را به تحسین وا داشته و او را امیدوار خواهد ساخت و جای هیچ تردیدی باقی نخواهد گذاشت که این ترورها و شهادت‌ها، خون جدید و جان دوباره‌ای در رهروان این مسیر ایجاد کرده و آنها را مصمم در پیمودن این راه نورانی و مقابله با جبهۀ ظلمانی خواهد نمود. کدام دیده منصفی هست که نبیند و نفهمد چگونه رژیم صهیونیستی در گوشۀ رینگ، گرفتار شده و با حماقت‌های مکرر در صحنه بین‌اللملی، خودش را بیش از پیش منفور و جبهه مقاومت را محبوب‌تر و به اهدافش نزدیک‌تر ساخته است؟!

۳. بدون تردید آمریکایی‌ها شریک جرم قطعی نتانیاهو در این جنایات هستند و نمی‌توانند در اذهان آزادی‌خواهان دنیا از زیر بار هزینه‌های این شراکت، شانه خالی کنند. آمریکا به خوبی می‌داند که در منطقۀ ما از وجاهت لازم و امنیت کامل برخوردار نیست و پس از این اتفاقات نیز اگر با اختیار خودش مثل افغانستان از منطقه خارج نشود، باید تابوت‌های فراوانی برای سربازانش سفارش بدهد.

۴. عملیات ناجوانمردانه و تروریستی اخیر در کرمان، بار دیگر پرده از رخ اپوزوسیون وابسته و دست‌ساز ایرانی، در آن سوی مرزها برداشت؛ جماعتی که بار دیگر با نمک‌پاشی بر زخم مردم ایران، نشان دادند که هیج اعتقادی به شعار «زن، زندگی، آزادی» نداشته و حاضرند، رذیلانه بر سر جنازه زن و کودک ایرانی هلهله و شادی نمایند.

۵. با توجه به بصیرتی که در طیف‌های مختلف سیاسی‌فرهنگیِ اقشار دانشگاهی وجود دارد و به لطف الهی شاهد ابراز همدردی و اعلام انزجار گسترده دانشگاهیان از رژیم صهیونیستی و حامیان او هستیم، باید این همبستگی هوشیارانه را به فال نیک گرفت و همگان تلاش نمایند تا هرکسی را که با هر سلیقه‌ای به تمامیت ارضی ایران و حاکمیت قانون اساسی معتقد است، زیر پرچم انقلاب مجتمع کنند.

۶. در پایان، همه دستگاه‌های مسئول امنیتی و انتظامی و نظامی کشور را به پاسخی شایسته و پشیمان‌کننده در مورد آمران و عاملان این اقدام جنون‌آمیز، فرا خوانده و آحاد مردم عزیزمان را به همدلی و همبستگی و هوشیاری بیش از پیش فرا می‌خوانیم.

 

 والسلام علیکم و رحمه الله
 دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها


نظر شما :