دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان محور تبادلات علمی با دانشگاه‌های عراقی

۰۹ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۱ کد : ۵۵۳۸ اخبار دانشگاه
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان محور تبادلات علمی با دانشگاه‌های عراقی


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عراق و هیئت همراه با هدف بررسی پتانسیل و ظرفیت تبادلات علمی از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، فالح الخزعلی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عراق پیش از ظهر امروز پنجشنبه به تاریخ ۹ آذر ماه ۱۴۰۲ به همراه رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بصره عراق و تعدادی از اعضای هیئت علمی و مسئولان بخش کشاورزی بصره از توانمندی‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان بازدید کردند.

در این بازدید که حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز حضور یافت، دکتر جمال فیاضی رئیس دانشگاه در جریان بازدید هیئت عراقی از دانشگاه اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مشترک ایران و عراق با توجه به اقلیم و شرایط محیطی مشابه، حوزه کشاورزی است.

وی در جریان بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عراق افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از حیث علمی و امکانات و توانمندی علمی در بخش کشاورزی، خاک، منابع آبی، فضای سبز و باغبانی جز مراکز معتبر و تخصصی است که می‌تواند نیازمندی‌های کشور عراق را فراهم سازد.

رئیس دانشگاه بیان داشت: یکی از محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری در بخش دانشگاهی، تبادلات و‌ دیپلماسی آموزشی و علمی با کشورهای منطقه است که در تلاش هستیم در این حوزه به قطب بین‌المللی تبدیل شویم.

دکتر فیاضی درباره جزئیات دیدار هیئت عراقی ادامه داد: در دیدار هیئت پارلمانی و علمی عراق از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی این دانشگاه بازدید شد و به زودی تفاهمات علمی بین دو دانشگاه منعقد می‌شود. 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: این توانمندی در دانشگاه وجود دارد که نیازهای دانشگاهی و مجموعه کشاورزی کشور عراق را فراهم کنیم. صادرات دانش یکی از سودمندترین فعالیت‌های اقتصادی است.

فالح الخزعلی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عراق در این بازدید ضمن تشکر از مهمان‌نوازی ایران، گفت: ایران همواره به عنوان دوست در کنار عراق بوده و امروز هم برای توسعه عراق دست ما را به گرمی فشردند.

این مقام پارلمانی عراق گفت: کشور ایران امروز به یک کشور موثر با توان علمی بالا تبدیل شده است که این یک فرصت برای توسعه منطقه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عراق تصریح کرد: در بازدید از دانشگاه تخصصی کشاورزی خوزستان از توانمندی‌های این دانشگاه دیدن کردیم که واقعا تحسین برانگیز است.

وی تاکید کرد: عراق در بخش کشاورزی خواستار کمک‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان است و تبادلات علمی و تخصصی و نقل و انتقالات دانشجویی بین دانشگاه‌ها یکی از مسائلی است که بر آن تاکید داریم. در این دیدار آقای امینی شهردار اهواز نیز به همراه حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان حضور یافتند.

 


نظر شما :