برگزاری اولین دوره آموزشی "دانشگاه و خانواده"

۳۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۲ کد : ۵۴۱۰ اخبار دانشگاه
برگزاری اولین دوره آموزشی "دانشگاه و خانواده"

اولین دوره از سلسله دوره‌های آموزشی «دانشگاه و خانواده» ویژه والدین دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با هدف ارتقا سطح دانش روان‌شناختی والدین هم زمان با ثبت نام دانشجویان نو ورود توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

این کارگاه آموزشی با عنوان «جایگاه خانواده در ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی دانشجو» روز دوشنبه به تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲ به مدت دو ساعت در محل تالار دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی و با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد

درابتدای کارگاه آموزشی دکتر محمدزاده معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده‌ دانشجویان نو ورود بر اهمیت تعامل دانشگاه و خانواده برای رقم زدن زیست سالم دانشجویان و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی تاکید نمودند. ایشان بیان داشتند: خانواده‌های دانشجویان یکی از ذینفعان مهم حکمرانی دانشگاهی است و در همین راستا این دانشگاه ضمن اتخاذ رویکرد خانواده محوری، برگزاری این کارگاه را در راستای عملیاتی نمودن این رویکرد برشمردند. ایشان در ادامه افزودند: اتمام موفقیت‌آمیز دوره تحصیلی را مرهون مشارکت و تعامل فعال و پیگیرانه خانوادهها دانستند.

در ادامه دکتر باوی استادیار روانشناسی و مدرس این کارگاه، نقش تعیین‌کننده خانواده در مسیر رشد، ترقی و شکوفایی فکری و رفتاری فرزندانشان را تشریح و عنوان نمودند: با توجه به چنین نقشی، مخصوصأ در دوران دانشجویی، باید ارتباط دوسویه‌ای بین دانشگاه و خانواده‌ها برقرار، تا مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، از میان برداشته شود. ایشان افزودند: اگر این ارتباط از ابتدای تحصیل دانشجویان در دانشگاه انجام شود و بطور مستمر ادامه یابد، بسیار موثرتر خواهد بود و این نشست آغازی بر این ارتباط دو سویه است.

ایشان ضمن تحلیل نظام مسائل روان‌ شناختی دانشجویان، شیوه‌ها و راه‌کارهای حمایت‌ به موقع خانواده که می‌تواند منجر به تجربه زندگی دانشجویی سالم‌تر و غنی‌تر شود را نیز مطرح نمودند.

باوی در ادامه ضمن اشاره به انواع سبک‌های تربیتی و روش‌های فرزند‌پروری، تاکید داشتند باید در این دوران، نحوه تعامل با فرزندانمان تغییرنماید و به لحاظ تکنولوژی از فرزندان خود عقب نمانیم و با یک روش موثر، تعاملی بهتر با همسر و فرزندانمان داشته باشیم.

تکمیل فرم ارزیابی دوره توسط خانواده‌های حاضر در کارگاه، گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی پایان بخش این مراسم بود.


نظر شما :