پیام رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان به مناسبت روز دانشجو

۱۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۰ کد : ۵۱۰ اخبار دانشگاه
پیام رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان به مناسبت روز دانشجو

به نام پروردگار امیدواران

روزگار می‌گذرد و تاریخ لحظاتی را ثبت می‌کند که هم در اذهان باقی می‌ماند و هم در دادگاه عدل الهی. شانزدهم آذر ۱۳۳۲، روزی تأثیرگذار در جنبش دانشجویی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی معاصر است. این روز با ریخته شدن خون ۳ دانشجوی مجاهد (مصطفی بزرگ نیا، مهدی شریعت رضوی و احمد قندچی)، آغازگر رشادت دانشجو و دانشگاه شد. سرخی خون این ۳ یار دبستانی، هرساله و در این هنگام خونی تازه در رگ‌هایمان جاری می‌سازد تا در مسیر حق و حقیقت‌طلبی، با عزمی راسخ و ایمانی استوار و امیدی حیات‌بخش، پویاتر از همیشه گام‌های بلند و استوار برداریم.
دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی‌رسانی و مبدأ تحولات کشور است. استقلال و آزادی و امنیت فضای دانشگاه به موازات استقلال، آزادی و امنیت روانی و اخلاقی جامعه است. محدود کردن دانشگاه به معنای عدم پویایی جوانان انقلابی و مسلمان ماست. هرگاه جنبش دانشجویی از حرکت بازایستد، سکون حاصل از آن به درون جامعه رخنه کرده و انفعال و رخوت سیاسی و اجتماعی را به دنبال خواهد آورد. لذا حفظ هویت حقیقی جنبش دانشجویی امری اجتناب‌ناپذیر است.
اینجانب ضمن بزرگداشت روز دانشجو، دانشجویان را به هم‌افزایی در جهت پیشرفت کشور با ایجاد فضای سالم، پویا، نقاد و مستقل دعوت می‌نمایم.
 

سیدعطاءاله سیادت


نظر شما :