برگزاری مراسم بزرگداشت مقام مادر و روز زن به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در دانشگاه

۰۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۰ کد : ۴۶۷۰ اخبار دانشگاه
برگزاری مراسم بزرگداشت مقام مادر و روز زن به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در دانشگاه

به مناسبت میلاد با سعادت دخت نبی اکرم (ص) و بزرگداشت مقام مادر، روز زن و تجلیل از بانوان شاغل و دانشجویان دختر دانشگاه روز یکشنبه 25 دی‌ماه در محل سالن آمفی تئاتر شهید آیت الله مفتح به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی ویژه ‌برنامه‌ای برگزار شد.

در ابتدای این ویژه برنامه دکتر فیاضی رئیس دانشگاه، ضمن عرض خیرمقدم و تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و بزرگداشت مقام مادر به حاضرین، به بیان اهمیت و جایگاه والای زنان و نقش آفرینی آنان در فرایندها و فعالیت‌های دانشگاهی پرداختند.

سپس خانم دکتر ورزدار پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، به‌عنوان سخنران برنامه به معرفی نفس قدسیه حضرت زهرا سلام الله علیها به‌عنوان محور و فلسفه خلقت افلاک و بیان جایگاه محوری زن در پیشگاه الهی پرداختند. ایشان با بهره‌گیری از پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار شهید زن در سال 1391 و طرح نظریه الگوی سوم زن از جانب معظم له، تفاوت‌های الگوی شرقی و غربی زن با الگوی سوم زن را تبیین کردند.

در ادامه برنامه، خانم عامری فلیحی مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان باوی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و تشکر از دانشگاه بابت دعوت از بانوان شاغل سایر ادارت شهرستان باوی و بسیج جامعه زنان، سخنانی در باب نقش زنان و بانوان در جامعه اسلامی ما و اثرات مثبت آنها در تمامی عرصه‌های زندگی را بیان نمودند.

پس از آن، مداح اهل بیت سرکار خانم روشنی به مدیحه‎‌سرایی حضرت زهرا (س) پرداختند. اجرای زیبای گروه سرود دانش آموزی افتخار پایان بخش این ویژه برنامه بود.