مصاحبه ی آقای دکتر عبدشاهی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با خبرگزاری ایسنا

۱۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰ کد : ۴۵۸ اخبار دانشگاه
مصاحبه ی آقای دکتر عبدشاهی  معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با خبرگزاری ایسنا

عباس عبدشاهی٬ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین اظهار کرد: دانشگاه رامین در پذیرش دانشجو از لحاظ جنسیت هیچ محدودیتی قائل نشده به همین دلیل در سال ۹۳ از بین ۳۷۵ دانشجوی پذیرش شده٬ ۳۷۴ دانشجو دختر بودند و یک دانشجو پسر بود. البته این امر در حال اصلاح است و اکنون نسبت دانشجویان دختر به پسر در حدود ۷۰ به ۳۰ است.

وی افزود: رتبه‌های کنکور سراسری دانشجویانی که وارد می‌شوند به طور معمول بالای ۱۰ هزار است اما قبولی آن‌ها در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های دیگر در وضعیت خوبی است و تربیت دانشجویان به خوبی انجام می‌شود. امسال در راستای توجه به آموزش (دانشگاه‌های نسل اول) ٬ در روز معلم از سه استاد نمونه دانشگاه تقدیر شد. اکنون نیز در حال آماده‌سازی دستورالعمل تعیین استاد نمونه آموزشی هستیم که از سال آینده بر اساس یک سری شاخص‌ها، اساتید نمونه آموزشی انتخاب شوند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان در خصوص رفاه اعضای هیات علمی، عنوان کرد: طرح ضیافت اساتید هفت سال است که در دانشگاه اجرا می‌شود و در این طرح هر تعدادی از اساتید می‌توانند به همراه خانواده به مشهد مقدس اعزام شوند و در کلاس‌ها شرکت کنند.
عبدشاهی با اشاره به بحث ارتقای اعضای هیات علمی٬ گفت: در خوزستان تنها دانشگاه‌های رامین و شهید چمران دارای هیات ممیزه هستند. ما هرم اعضای هیات علمی را اصلاح کردیم؛ به گونه‌ای که در سال ۹۲ تنها ۱۵ درصد از اعضا دانشیار بودند که این نسبت اکنون به ۳۸ درصد رسیده است. همچنین دانشگاه رامین دارای هشت استاد تمام و ۲۴ دانشیار و تنها ۲ مربی است که شاخص خوبی برای دانشگاه است؛ در این دانشگاه مدیران گروه‌ها و روسای دانشکده‌ها٬ منتخب اعضای هیات علمی هستند.

 


نظر شما :