پاک‌سازی نمادین محوطه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان توسط اساتید، دانشجویان و کارمندان

۰۴ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۱۸ کد : ۴۳۸۷ اخبار دانشگاه
پاک‌سازی نمادین محوطه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان توسط اساتید، دانشجویان و کارمندان

به گزارش روابط عمومی، به همت کانون میراث سبز مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی و با مشارکت گروه هوپاد انرژی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه در روز چهارشنبه 2 آبان 1401 محوطه دانشگاه از زباله پاک‌سازی گردید. در این برنامه فرهنگی اساتید، کارمندان و دانشجویان اقدام به پاک‌سازی و جمع‌آوری زباله از پارک دانشجو تا یادمان مطهر شهدای گمنام نمودند.

در شروع این برنامه جناب آقای دکتر محمدزاده معاون محترم فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه به دانشگاهیان شرکت‌کننده در این برنامه خوشامد گفته و حضور آنان در این برنامه را نمادی از طبیعت دوستی و دغدغه‌مندی زیست محیطی دانستند. ایشان در ادامه بیان نمودند که برگزاری این گونه برنامه‌های نمادین و داوطلبانه باعث ارتقاء اهمیت محیط زیست، ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری زیست محیطی و نهادینه‌سازی هنجارها و رفتارهای دوست‌دار محیط زیست می‌گردد.

در ادامه جناب آقای دکتر برادران استاد گروه ترویج و آموزش کشاورزی ضمن ابراز خرسندی از اجرای چنین برنامه‌های نمادین در دانشگاه، سخنانی در خصوص پاکیزگی و اهمیت محیط عاری از زباله بیان نموده و اضافه کردند که اجرای چنین برنامه‌هایی موجب ارتقاء سطح فرهنگ برای حفظ محیط زیست شده و می‌تواند نشان‌دهنده پویایی، نشاط و حس مسئولیت‌پذیری دانشجویان باشد.

سیده فاطمه زهرا حسن‌زاده دبیر کانون میراث سبز با بیان این موضوع که شعار اصلی این برنامه «دانشگاه ما شایسته پاکیزگیست» هدف از این کار نمادین را حفظ و گسترش فرهنگ زیست محیطی و اشاعه‌ی آن بین تمامی دانشجویان و دانشگاه دانست و اضافه نمود ان شاءالله همگی دوباره برای صلح با طبیعت همدل و هم‌صدا باشیم.

شایان ذکر است در طی اجرای برنامه جناب آقای دکتر فیاضی سرپرست محترم دانشگاه نیز دانشجویان را در این حرکت نمادین همراهی نمودند. ایشان ضمن با اهمیت دانستن این اقدام نمادین فرهنگی، حمایت خود را از این گونه برنامه‌ها اعلام نموده و دانشجویان را به تداوم چنین برنامه‌هایی من جمله اجراء آن در پارک جنگلی زویرچری تشویق نمودند.

در پایان مراسم شرکت‌کنندگان با ثبت اثر انگشت‌ به رنگ سبز بر بنر برنامه به طور نمادین به تعهد خود در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و ادامه‌ی چنین فعالیت‌هایی تأکید نمودند.