کارگاه آموزشی "کاهش هزینه جیره دام با نگاهی به استفاده از محصولات جانبی نیشکر"

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۰ کد : ۴۰۱۲ اخبار دانشگاه
کارگاه آموزشی "کاهش هزینه جیره دام با نگاهی به استفاده از محصولات جانبی نیشکر"

به گزارش روابط عمومی، کارگاه آموزشی "کاهش هزینه جیره دام با نگاهی به استفاده از محصولات جانبی نیشکر" به همت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه با سخنرانی دکتر محسن ساری در حضور جمعی از دامداران منطقه، کارشناسانی از شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا و نیز کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان باوی برگزار شد.

در ابتدای برنامه جناب آقای دکتر عادل مرادی سبزکوهی، مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه ضمن خوشامدگویی به مهمانان برنامه، آمادگی دانشگاه را برای برگزاری چنین نشست‌هایی اعلام نمودند. در ادامه دکتر محسن ساری، عضو هیئت علمی گروه علوم دامی، با به اشتراک گذاشتن تجارب کاربردی خود برای کاهش هزینه تغذیه دام‌ها، راهکارهایی برای اقتصادی‌تر نمودن مدیریت واحدهای دامپروری ارائه نمودند. همچنین متوازن کردن جیره گاوها و گوسفندان با گنجاندن پیت و باگاس نیشکر و نیز نحوه استفاده صحیح از سرشاخه نیشکر در جیره گاوهای شیرده از جمله مباحث کاربردی این کارگاه آموزشی بود.

در بخش عملی کارگاه، آموزش آماده‌سازی جیره گوسفندان و استفاده صحیح از پیت نیشکر در تغذیه میش‌های داشتی، در ایستگاه دامپروری دانشگاه صورت پذیرفت و به پرسش‌های دامداران در این خصوص پاسخ داده شد. در انتها، برنامه با اقامه نماز و صرف ناهار پایان یافت.