جلسه هم‌اندیشی اساتید با عنوان بررسی چالش‌ها و فرصت‌های استان خوزستان در تحقق شعار سال ۱۴۰۱

۰۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۷ کد : ۳۹۲۵ اخبار دانشگاه
جلسه هم‌اندیشی اساتید با عنوان بررسی چالش‌ها و فرصت‌های استان خوزستان در تحقق شعار سال ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه هم اندیشی اساتید به همت دفتر بسیج اساتید در روز یکشنبه یکم خرداد ماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر میری مسئول دفتر بسیج اساتید، ضمن عرض سلام و خیر مقدم خدمت اساتید و ریاست محترم دانشگاه و همچنین مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری جهت حضور در این جلسه، اظهار امیدواری نمودند که این جلسات دارای خیر و برکت برای انقلاب اسلامی و مردم عزیز کشور باشد. ایشان در ادامه بیان داشتند: به تناسب کار شغلی اساتید محترم که در حیطه کشاورزی و مسائل مرتبط می­باشد، کمک به رشد کشاورزی در کشور، استان و منطقه یکی از وظایف اصلی مجموعه­های دانشگاهی است. در این راستا، سپاه حضرت ولی عصر (عج) با ورود به این حوزه و برگزاری چندین جلسه، از دانشگاه در ارتباط با بحث دانش بنیان شدن علوم و سوق دادن مردم به سمت تولید و اشتغال انتظار همکاری دارد. انشاالله امیدواریم از نظرات، مقالات و پیشنهادات اساتید محترم در این زمینه به بهترین شکل استفاده گردد.

دکتر عبدشاهی ریاست محترم دانشگاه در ادامه افزود: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مکرر در این چند سال به این نکته تاکید داشتند که باید تولید صورت گرفته شود. ایشان در سال جدید علاوه بر تولید بر دانش بنیان بودن و اشتغال آفرین بودن هم تاکید فرمودند و بحث دانش بنیان بودن آن چیزی است که بر عهده ما (مجموعه داشگاه) است. لذا این موضوع، وظیفه را برای مجموعه دانشگاه سنگین­تر می­کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای علوی کیا مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه نکاتی را پیرامون امنیت غذایی در کشور بیان نموده و اظهار داشتند: امروز مسئله امنیت غذایی در دنیا بسیار دارای اهمیت است. دشمنان ما امروز برای به زانو در آوردن کشور ناجوانمردانه مدت­ها است که در این زمینه فعالیت می­کنند. ایشان افزود: زمانی که بحث جهاد مطرح می­شود یعنی اینکه شبانه روز و بدون وقفه برای آن موضوع کار کرد و باید همه چیز را برای آن موضوع تنظیم نمود. امروز جنگ اقتصادی است و باید به مقابله آن رفت و بحث امنیت غذایی خود را تامین نماییم.

در ادامه جلسه، دکتر شافعی نیا به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان هدف از ایجاد این همایش علمی را به صورت کامل برای اساتید محترم شرح نموده و بیان داشتند با توجه به اینکه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری فرمودند و با توجه به دغدغه­هایی که در سپاه استان در این زمینه وجود دارد، مقرر گردیده است همایش یک روزه­ای تحت عنوان "فرصت­ها و چالش­های استان خوزستان در تحقق شعار سال 1401" درمحورهای (انرژی،کشاورزی، شیلات و دامپروری، صنعت و معدن، محیط زیست، بهداشت وسلامت) شکل گیرد. ایشان در ادامه یکی دیگر از اهداف این همایش را بررسی مشکلات استان در محور­های یاد شده دانست و از اساتید محترم درخواستند نمود که مشکلات استان در این زمینه را به صورت مقالات و ارئه راهکار جهت از بین بردن یا کاهش آنها در زمان مشخص شده به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند.

شایان ذکر است این همایش به همت سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان و همکاری پارک علم و فناوری، دانشگاه­ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع استان در تاریخ 31 خرداد ماه 1401 به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می­گردد.