بیانیه رئیس دانشگاه به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب

۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۵ کد : ۳۰۰۳ اخبار دانشگاه
بیانیه رئیس دانشگاه به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در گرامیداشت هفته عفاف و حجاب جناب آقای دکتر عبدشاهی رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، بیانیه‌ای صادر نمودند. متن این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یصْنَعُونَ* وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا... وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ

«به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه می‌کنند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زینت خود را مگر مقداری که [طبیعتاً] پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند ... و [شما] ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید تا رستگار شوید» (سوره نور، آیات ۳۰و ۳۱).

عفاف و حجاب، پرچم مبارزه با تهاجم فرهنگی و مایه کرامت، عزت، شخصیت و آزادی زنان است.  برای دشمنان اسلام به تجربه ثابت شده است که اگر در جامعه اسلامی حیا، عفت، پاکدامنی و غیرت از میان برود، ایمان اسلامی از آنجا رخت بر بسته و عزت و کرامت آن جامعه پایمال و آن ملت به جمعی حقیر و ذلت‌پذیر مبدل خواهد شد که به راحتی می‌توانند سلطه و نفوذ خود را بر آن تحمیل نمایند.

بیست و یکم تیرماه سال ۱۳۱۴ یادآور روزی است که طاغوتیان به پشتوانه مستکبران علیه عفاف و حجاب زنان مسلمان ایرانی هجوم بردند و از سوی دیگر یادآور حماسه‌ای دیگر از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه‌ها و هجمه‌ها به کیان فرهنگ اسلامی مردم ایران در ترویج بی‌‌بندوباری اخلاقی و اباحه‌‌گری است و اکنون بیش از هشتاد سال از چنین روز پلیدی که دیکتاتور ظالم وقت با حمله به مسجد گوهرشاد و به خاک و خون کشیدن مردم مظلومی که تنها گناهشان اعتراض به بی‌حجابی و بی‌عفتی بود می‌گذرد.

 ما نیز امروز به پشتوانه حرکت آن شیر زنان و غیور مردان که خونشان در حمله به مسجد گوهرشاد به ناحق بر زمین ریخته شد شعار پشتیبانی از عفاف و حجاب و برائت از ظلم و ظالم سر می‌دهیم و ان‌شاء‌الله که در عمل به این شعار موفق و منصور باشیم و از خداوند متعال برای تمامی درگذشتگان در این مسیر علو درجات و برای خدمتگزاران توفیق هرچه بیشتر مسالت می‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


نظر شما :