آیین افتتاحیه یادمان شهدای گمنام دانشگاه و رونمایی از پنج سردیس شهدای دانشجوی دانشگاه

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۵ کد : ۲۷۵۸ اخبار دانشگاه
آیین افتتاحیه یادمان شهدای گمنام دانشگاه و رونمایی از پنج سردیس شهدای دانشجوی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم افتتاحیه یادمان شهدای گمنام و همچنین رونمایی از پنج سردیس شهدای دانشجوی دانشگاه با حضور خانواده­ های محترم شهدا و همچنین مسئولان استانی و شهرستانی روز یکشنبه مورخ  1400/02/05 در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل­های بهداشتی برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم آقای دکتر عباس عبدشاهی ریاست محترم دانشگاه، ضمن عرض خیر مقدم به حضار محترم علی الخصوص خانواده­های محترم شهدای گرانقدر دانشگاه، تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا را یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار دانسته و گزارش مختصری پیرامون شرایط دانشگاه و این برنامه ارائه نموده و از تمامی  افرادی که در این محفل الهی و معنوی حضور به هم رسانیدند تشکر و قدردانی نمودند.

 در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد (نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه محترم شهرستان اهواز) با اشاره به اینکه کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا است اظهارداشت: قرآن کریم ملاک‌های برتری افراد را مشخص کرده است که از آنها می‌توان به عنوان ملاک‌های انتخاب اصلح نیز یاد کرد. وی از تقوا به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در انتخاب رئیس جمهور آینده نام ‌برد و گفت: باید توجه داشت که قومیت، عشیره و هیچ کدام از مولفه‌های غیرخدایی نمی‌توانند در­ برگیرنده ملاک انتخاب افراد اصلح در انتخابات باشند. حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد در ادامه‌ اظهار داشتند که رئیس جمهور و افراد اصلح باید دارای علم و آگاهی لازم باشند تا با باطن پاک نسبت به اداره امور کشور اقدام کنند. وی پیروی از قانون اساسی را برای همه مسئولان و در راس همه رئیس جمهوری ضروری عنوان‌کرد و اظهار داشت که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری که قانون اساسی را زیر سوال ببرد، فاقد مشروعیت و صلاحیت است. در ادامه نماینده ولی فقیه در استان خوزستان حمایت از ولی فقیه را یکی از شاخص‌های مهم در انتخاب اصلح دانست و افزود فرد اصلح دارای قدرت بصیرت و تحلیل است که این موضوع از ویژگی‌های برجسته شهدا نیز محسوب می‌گردد. ایشان از بصیرت به‌عنوان گوهر نایاب یاد کرد و فرمودند فردی که چنین قدرتی داشته باشد می‌تواند در مقابل شبهاتی که فرا­ روی جامعه مطرح می‌شود، کشور را از بحران‌های مختلف بسلامت عبور دهد. وی یکی دیگر از شاخص‌های مهم رئیس جمهور منتخب را برخورداری از عدالت بیان‌کرد و گفت چنین شخصی می‌تواند به اجرای صحیح عدالت در جامعه و در بین دیگر انسان‌ها کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان انفاق و از خود گذشتگی را جزء شاخصه‌های مهم رئیس جمهوری آینده خواند و بر هوشیاری ملت در انتخابات آینده تاکید کرد. ایشان شرایط اقتصادی کشور را برای عده‌ای از مردم دشوار دانست و اظهار داشت در این بین نیز عده‌ای با احتکار و اخلال در نظام اقتصادی کشور تلاش دارند که به مردم فشار بیشتری وارد کنند. وی تصریح‌کرد که دولت باید به این شرایط رسیدگی کند تا سودجویان فرصت سوء استفاده بیشتر از وضعیت فعلی را پیدا نکنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی (مسئول محترم دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­های استان خوزستان) به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان ارادت به شهدا را باعث افتخار دانست و فرمودند شهدا از اقتدار بی حد و مرزی برخوردار هستند که خداوند به آنها اعطا کرده است و همواره تکریم آنها باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف مورد توجه قرار گیرد. مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به بخشی از فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص شهدا اشاره کرد و بیان داشت آنهایی که فکر می‌کنند؛ امت اسلامی با شهادت عزیزانشان خاک وطن را آزاد کرده­اند کوته نظر هستند؛ امروز به برکت این خون‌ها می‌توان درک بهتری از زنده بودن شهدا پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی یادآورشد با وجود گذشت ده‌ها سال از جنگ تحمیلی، همواره یاد و خاطره این شهدا زنده است و تکریم آنها نه تنها ملامتی ندارد بلکه مایه افتخار است. وی مادر را یکی از جنبه‌های برجسته معجزات خداوند متعال خواند و گفت: مادران شهدا، با تقدیم پاره‌های تن خود در مسیر رضای معبود گام برداشتند؛ بنابراین تکریم آنها بیش از پیش ضروری است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان همچنین از افتخارات مراکز آموزش عالی را میزبانی شهدای گمنام عنوان‌کرد و بیان داشت مزار شهدا، محراب، معراج و مسجد دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند و به تعبیر دیگر می‌توان چنین مکان‌هایی را نقطه اتصال زمین و آسمان دانست.

در انتهای این مراسم پس از افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه از پنج سردیس شهید دانشجو دانشگاه به نام های (شهید عبدالعلی عنصری، شهید هاشم احمدی، شهید محمد بهاءالدین، شهید محمود احمدی شیخانی و شهید محمد عابدی) رونمایی و از خانواده های این شهدای گرانقدر تقدیر و قدردانی به عمل آمد.


نظر شما :