اطلاعیه ثبت‌نام در بیست و ششمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشوری

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۶ کد : ۲۷۲۵ اطلاعیه‌ها آموزشی

 به اطلاع می‌رساند ثبت نام در بیست و ششمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشوری آغاز و دانشجویان مقطع کارشناسی (دانشجویان سال سوم و چهارم، توجه: دانشجویان سال چهارمی که ترم هفتم فارغ‌التحصیل می‌شوند، نمی‌توانند در این آزمون شرکت نمایند) رشته‌های مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی (به منظور شرکت در المپیاد زراعت و اصلاح نباتات)، اقتصاد کشاورزی (به منظور شرکت در المپیاد علوم اقتصادی)، مهندسی مکانیک و بیوسیستم (به منظور شرکت در المپیاد مهندسی مکانیک) و کلیه رشته‌های زیر مجموعه مهندسی کشاورزی و علوم دام (به منظور شرکت در المپیاد علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت) می توانند حداکثر تا تاریخ 1400/02/05 جهت ثبت نام، مشخصات خود را از طریق واتس آپ  به شماره موبایل  09128613277 ارسال کنند. آزمون در دو مرحله نیمه متمرکز (اول) و مرحله نهایی برگزار میگردد. انتخاب 5 دانشجو در هر رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی مکانیک و بیوسیستم و اقتصاد کشاورزی به ترتیب برای شرکت در المپیاد زراعت و اصلاح نباتات، المپیاد مهندسی مکانیک و المپیاد علوم اقتصادی و 5 دانشجو مشترکا از کلیه رشته‌های زیر مجموعه مهندسی کشاورزی و علوم دام برای شرکت در المپیاد علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، براساس  معدل خواهد بود.

مرحله نیمه متمرکز در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار میگردد. رقابت در مرحله اول تنها بین دانشجویان دانشگاههای استان خوزستان است. در این مرحله ۵ نفر انتخاب و وارد مرحله نهایی (کشوری) میشوند. مرحله نهایی در اواخر تیرماه سال ۱۴۰۰ در یکی از دانشگاههای تهران برگزار میگردد. نتیجه آزمون های مرحله نهایی در اواسط شهریورماه از طریق سایت مرکز المپیاد اعلام می شوند. ۱۵ نفر اول برگزیدگان مرحله نهایی می توانند بدون آزمون متقاضی معرفی به دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد باشند. همچنین هرساله به منتخبین مرحله نهایی جوایز تحصیلی گوناگونی در نظر گرفته میشود. اطلاعات بیشتر در این خصوص در وب سایت المپیاد دانشجویی کشور http://olympiad.sanjesh.org/Fa/Default.aspx قابل دستیابی است. (توجه: بعضی از مشوق‌های مرحله نهایی ممکن است قابل استفاده توسط دانشجویان رشته مکانیک بیوسیستم و اقتصاد کشاورزی که به ترتیب در المپیاد مهندسی مکانیک و المپیاد علوم اقتصادی شرکت میکنند و نیز دانشجویان شرکت کننده در المپیاد علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت نباشد.)

علاوه بر این، دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که موفق به کسب رتبه برتر در مرحله نیمه متمرکز و مرحله نهایی میگردند، به صورت مجزا هدایایی به رسم یادبود در نظر خواهد گرفت.

برنامه زمانی و مواد امتحانی به تفکیک رشته‌ها در مرحله غیرمتمرکز به صورت زیر است:

 

متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن هر گونه سوالی، سوالات خود را به شماره 09128613277واتساپ نمایند.


نظر شما :