برپایی نمایشگاه جاذبه‌های تحصیل در ایران با حضور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در دمشق

۲۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۳:۰۴ کد : ۶۰۶۴ اخبار دانشگاه
برپایی نمایشگاه جاذبه‌های تحصیل در ایران با حضور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در دمشق

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نمایشگاه توانمندی‌های علمی دانشگاه‌های ایران در سوریه در دانشکده حقوق دانشگاه دمشق به مدت چهار روز از تاریخ ۲۰ لغایت  ۲۴ خرداد ماه 1403  با مشارکت ۱۳ دانشگاه بزرگ و مهم ایران برپا شد که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان نیز در این نمایشگاه حضوری پر رنگ داشت.

اتحادیه ملی دانشجویان سوریه با همکاری معاونت علمی ایران و در چارچوب همکاری‌های علمی میان سوریه و ایران این نمایشگاه را برای معرفی توانمندی‌های علمی دانشگاه‌های ایران برگزار کرد.

دکتر سامان آبدانان، مدیر گروه همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه بیان داشتند: که این نمایشگاه در تاریخ 1403/03/20 با حضور وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی سوریه دکتر بسام ابراهیم، وزیر رسانه و خبرگزاری دکتر بطرس حلاق، رئیس اتحادیه ملی دانشجویان سوریه دکتر دارین سلیمان، رئیس دانشگاه دمشق دکتر محمد اسامه جبّان و سفیر ایران در سوریه افتتاح شد. در روز افتتاحیه این نمایشگاه توضیحات لازم به جناب سفیر و مقامات سوری در خصوص دانشگاه، تجهیزات و امکانات موجود و پتانسیل‌های همکاری ارائه گردید که به شدت مورد توجه قرار گرفت. ایشان افزودند: با توجه به بخش اعظم درآمد کشور سوریه از بخش کشاورزی غرفه دانشگاه مورد توجه و استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت. آقای دکتر منح سماره رئیس روابط بین الملل، خانم دکتر عفراء سلوم رئیس دانشکده کشاورزی و رئیس دانشکده فنی و مهندسی مصطفى الموالدی از دانشگاه دمشق از بازدیدکنندگاه ویژه غرفه دانشگاه بودند. از دیگر بازدیدکنندگان ویژه غرفه دانشگاه مشاور اقتصادی و سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه بود.

دکتر آبدانان حضور در این نمایشگاه را به عنوان اولین تجربه برون‌مرزی دانشگاه برای معرفی خود و نمایش توانمندی‌هایش، بسیار پربار و ارزشمند دانستند. ایشان تاکید کردند که این فرصت منحصر به فرد توانست بستری مناسب برای جذب دانشجویان بین‌المللی فراهم آورد و فرصتی ارزشمند برای تقویت همکاری‌های علمی و معرفی ظرفیت‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به جامعه علمی سوریه بود و امیدواریم که این تعاملات به تقویت روابط علمی و پژوهشی میان دو کشور منجر شود. دکتر آبدانان همچنین گفتند؛ که شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی نه تنها باعث ارتقای اعتبار و شناخت بیشتر دانشگاه در سطح بین‌المللی می‌شود بلکه قابلیت‌ها و دستاوردهای علمی دانشگاه را نیز به جامعه جهانی معرفی می‌کند. ایشان در ادامه گفتند: که این گونه اقدامات می‌توانند به تبادل اطلاعات و تجارب و همچنین گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی کمک شایانی نمایند و تاثیرات مثبتی در رشد و پیشرفت دانشگاه به همراه خواهند داشت.


نظر شما :