برگزاری همایش «دانشگاه، انقلاب اسلامی و مسئولیت‌های اجتماعی» با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۳ کد : ۴۷۲۴ اخبار دانشگاه
برگزاری همایش «دانشگاه، انقلاب اسلامی و مسئولیت‌های اجتماعی» با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید پیمان کرد.

سفر معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شهر ملاثانی با هدف حضور و سخنرانی در ویژه برنامه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان “دانشگاه، انقلاب اسلامی و مسئولیت اجتماعی” انجام شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شب گذشته پس از ورود به اهواز و استقبال توسط رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونین دانشگاه، با حضور در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی و زیارت این بارگاه منور، به حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس فقید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان و شهدای گمنام مدفون در این حرم، ادای احترام کرد.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم در همایش «دانشگاه، انقلاب اسلامی و مسئولیت‌های اجتماعی» در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اظهار داشت: مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی قیام الله و مبارزه با طاغوت است. وی افزود: انقلاب اسلامی یک روح در جهان بی‌روح بود و در شرایطی که مسیر تاریخی ضد دین بود، انقلاب اسلامی شکل گرفت. معاون فرهنگی وزیر علوم بیان داشت: انقلاب اسلامی همینه استبداد و استکبار را شکست و در این مسیر دانشگاه نقش ویژه داشت. وی گفت: در ادبیات قرآنی در مسیر دفاع از انقلاب و مبارزه با استکبار همه وظیفه داریم. این استاد دانشگاه افزود: دانشگاه یک نهاد مؤثر است و با متن اجتماعی ارتباط وسیعی دارد و این وظیفه دانشگاه را سنگین می‌کند.

کلانتری افزود: در پیش از انقلاب، دانشگاه با متن اجتماعی ارتباط نداشت و یک محصول وارداتی بود که انقلاب فرهنگی برای تغییر این شرایط بود و بعد از انقلاب دانشگاه سعی کرد به متن جامعه برگردد. وی گفت: باید مسئولیت اجتماعی دانشگاه را مجدد مورد بازبینی قرار دهیم و برای دانشگاه تکلیف اجتماعی تعریف کنیم. دانشگاهی که نتواند مسائل جامعه را پاسخ دهد، دارای اشکال است. کلانتری افزود: در دانشگاه ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که باید فعال‌سازی شود. باید بتوانیم برای حل مسائل به دانشگاه اعتماد کنیم و به دانشجویان فرصت داد. وی گفت: در دوره انقلاب دانشجویان بار اصلی را بر دوش داشتند و نهادهایی مثل جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی و سپاه توسط دانشجویان شکل گرفت. این مقام مسئول گفت: رویدادهای حل مسائل استان در دانشگاه برگزار و پیگیری شود و بویژه دانشگاه کشاورزی خوزستان ظرفیت بالایی در حل مسائل استان دارد. وی گفت: انقلاب اسلامی مناسبت‌ها و شرایط را تغییر داد و ارزش‌هایی مثل عدالت و مبارزه با فقر و فساد را احیا کرد و امروز دستاورد انقلاب این است که یک رعیت‌زاده در بالاترین جایگاه علمی قرار می‌گیرد.

در ابتدای مراسم دکتر جمال فیاضی رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: استادان و دانشجویان ظرفیت مناسبی برای حل مسائل حوزه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان را دارند. وی ادامه داد: توسعه اقدامات فرهنگی و تربیت نیروی انقلابی از وظایف و مسئولیت‌های اصلی دانشگاه است.

برگزاری نشست با شورای دانشگاه، نشست با دبیران تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و نشریات دانشجویی، و همچنین افتتاح نمایشگاه فرهنگی و دستاوردهای دانشجویی و بازدید از فضاهای فرهنگی دانشگاه از دیگر برنامه‌های دکتر کلانتری در این دانشگاه است.