بازدید اعضای هیئت علمی دانشگاه از شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۰ کد : ۴۷۰۴ اخبار دانشگاه
بازدید اعضای هیئت علمی دانشگاه از شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی

به گزارش روابط عمومی، پیرو تفاهم نامه منعقده با شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی، و براساس دعوت از کلیه همکاران محترم عضو هیئت علمی دانشگاه، بازدیدی میدانی از برخی سایتهای در حال بهره‌برداری این شرکت در محدوده شهرستان دزفول، شوش و اندیمشک صورت گرفت. در این بازدید که با حضور تعدادی از همکاران عضو هیئت علمی از گروه‌های تولید و ژنتیک گیاهی، خاکشناسی، گیاهپزشکی، باغبانی، آب، مکانیزاسیون، اقتصاد و مهندسی طبیعت همراه بود، از بخش‌های مختلف فرآوری میوه و بذر، سردخانه، باغات میوه و مرکبات، واحدهای زراعی و ... بازدید بعمل آمد و کارشناسان مسئول هر حوزه، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های توسعه، مشکلات و چالش‌های موجود و آتی و را در بخشهای مختلف بیان نمودند.

در انتهای این بازدید، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت، جناب آقای مهندس سعدیان‌زاده تشکیل و ضمن بحث و تبادل‌نظر، برخی مشکلات خاص شرکت کشت و صنعت از زبان ایشان نیز مطرح، و در مقابل اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز دیدگاه‌های خود در مورد مشکلات کشت و صنعت شهید بهشتی در حوزه تخصصی خود بیان و راهکارهای کلی نیز ارائه نمودند. در انتهای این جلسه مقرر شد جهت ارائه برنامه‌ها و راهکارهای عملیاتی‌ برای حل معضلات شرکت شهید بهشتی، و براساس تنوع و ماهیت مشکلات موجود، 6 کارگروه تخصصی متشکل از اعضای دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های تخصصی شرکت، تشکیل گردد. دبیر هر کارگروه با برگزاری جلسات و بازدیدهای تخصصی، مشکلات مربوط به حوزه کارگروه خود را احصاء و اولویت‌بندی نموده و ضمن ارائه کلیات راهکارها، عناوین پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی لازم برای ارائه جزئیات راهکارهای عملیاتی را (با حفظ حقوق پیشنهاد دهنده/پیشنهاد دهندگان) اعلام نماید. عناوین پروژه‌ها پس از تجمیع از کارگروه‌های مختلف، به مدیر عامل شرکت اعلام شده و بر مبنای تصمیم‌گیری شرکت، اجرای پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی برای فاز بعدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عناوین کارگروه‌های تخصصی به شرح ذیل است:

  • کارگروه امور فنی و هوشمندسازی: این کارگروه متولی موضوعات مرتبط با امور فنی، پشتیبانی و خدمات مهندسی حوزه‌های مختلف کشاورزی است. مشکلات مربوط به حوزه‌های مکانیزاسیون، آب و خاک، RS و GIS و ... در این کارگروه تعریف و پیگیری خواهد شد.
  • کارگروه امور زراعی و باغی: مشکلات حوزه‌های زراعت و باغبانی، بذر، گیاهات دارویی و ... مربوط به این کارگروه است.
  • کارگروه فرآوری و بسته‌بندی محصولات
  • کارگروه آفات و علف‌های هرز
  • کارگروه دام و طیور
  • کارگروه اقتصاد، برندینگ و بازاریابی