برگزاری مجلس ترحیم حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی (رحمت الله علیه)

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۲ کد : ۳۸۱۲ اخبار دانشگاه
برگزاری مجلس ترحیم حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی (رحمت الله علیه)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مجلس ترحیم حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی (رحمت الله علیه) در روز چهارشنبه 17 فروردین ماه در مسجد علی بن ابی طالب (ع) دانشگاه با حضور دانشگاهیان و اقشار مختلف شهرستان ملاثانی برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آلبوشوکه امام جمعه محترم شهرستان ملاثانی به ایراد سخنرانی پرداختند و  بیان داشتند: در مراسم ترحیم این روحانی بصیر و عالم جلیل‌القدر این روایت به ذهن آدم می‌آید که هم مناسب این مجلس است و هم مناسب این ماه مبارک (رمضان) قال رسول الله (ص): الجنه مشتاقه الی اربعه الی مطعم الجیعان و حافظ اللسان و تالی القرآن و صائم شهر رمضان (بهشت مشتاق قدوم این چهار گروه است)

 انسان‌های مؤمن همیشه مشتاقانه در جستجوی بهشت هستند. همواره انسان‌هایی که عمل صالح در این دنیا انجام می‌دهند برای رسیدن به سعادت اصلی و ابدی و هدف واقعی (قرب الی‌الله) و زندگی ابدی در جوار رحمت خدا در بهشت در تلاش هستند.  اما این روایت عکس این را می‌گوید، یعنی بهشت در قدوم چهار گروه است: از اولین افرادی که بهشت منتظر آنهاست، اهل کنترل زبان هستند. فردی که در این دنیا زبانش را از غیبت، دروغ، سخن‌چینی و ... کنترل کند. دومین فرد، انسانی است که در دنیا گرسنگان را سیر یا اطعام نماید. موردی که امروز در جامعه به آن نیاز داریم و بسیار در آیات قرآن سفارش‌ شده است و سوم، شخصی است که اهل تلاوت و انس با قرآن باشد. نهایتاً چهارمین نفری که بهشت مشتاق او است کسی است که در ماه مبارک رمضان روزه‌داری کند و در این ماه به دعوت خداوند جهت روزه‌داری لبیک گوید.

 ما در مجلس ترحیم عزیزی هستیم که حقیقتاً مصداق این روایت بود در این مدت چندین‌ ساله که ایشان به واسطه این دانشگاه و رفت و آمد به دانشگاه یا در جلسات سطح استان می‌شناختم، حافظ لسان به تمام معنا بود. من ندیدیم که مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی (رحمت الله علیه) از کسی بد بگوید یا پشت سر کسی حرف بزند یا غیبتی کند. همواره و همیشه محافظ  زبانش بود و تا در موضوعی یقین نداشت کلمه‌ای را بر زبان جاری نمی‌کرد. در زمینه دستگیری از فقرا هم به ‌همین شکل بود. یکی از خطبا نقل می‌کردند در یکی از شهرستان‌ها مراسمی برای ایشان برگزار شده بود. در آنجا دیدم که یک شخصی در جمعیت بسیار گریه و بی‌تابی می‌کند. از ایشان پرسیدم مگر شما حاج ‌آقا شفیعی (رحمت الله علیه) را می‌شناختید؟ با شما چه ارتباطی داشت؟ ایشان گفتند: سال‌ها ایشان را می‌شناختم. من یک دختر معلولی داشتم که نیاز به ابزار پزشکی داشت و از لحاظ مالی هم هزینه آن برای تهیه سنگین بود. مرحوم (شفیعی) تا متوجه شدند این وسیله را گرفتند و در منزل من قرار دادند و فرمودند این موضوع فقط بین من و خدا باشد و هیچ فردی از آن مطلع نباشد. همچنین افراد یتیم دیگری بودند که ایشان سرپرستی و انجام امور آنها را قبول کرده بود. واقعاً تعابیری که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)  برای ایشان در پیام تسلیت فرمودند، شخصیت مرحوم شفیعی را به درستی شرح داد. ایشان همیشه یک قرآن در جیب داشتند و هر موقع فرصت داشتند قرآن تلاوت می‌­کردند و اگر نمی‌توانست قرائت کند فقط به آن نگاه می‌کرد؛ چون نگاه کردن به قرآن مانند خواندن آن برای انسان خاصیت دارد. مرحوم شفیعی در ماه شعبان به رحمت خدا رفتند. ایشان بخش زیادی از این دو ماه را روزه می‌گرفتند. قطعاً یکی از برنامه‌ریزی‌های مرحوم، روزه‌­­داری در این ماه مبارک بود اما اجل به ایشان فرصت نداد. در واقع بهشت که مشتاق چنین فردی (حجت‌الاسلام شفیعی) بود او را دعوت کرد و او رفت و در جوار رحمت الهی و در کنار برادر شهیدش و هم‌رزمانش و شهدای دیگر آن‌جا متنعم از نعمت الهی است. درگذشت ایشان ضایعه بزرگی برای دانشگاهیان و حوزویان و همه مردم و همه اقشاری بود که ایشان را می‌شناختند. ایشان یک سمبل اخلاق و یک الگو برای همه بود و به شایستگی همه مردم با برگزاری مراسم باشکوه تشییع جنازه از او تقدیر کردند.

لازم به ذکر است در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین احمدی و حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان هم به ذکر فضائل اخلاقی مرحوم شفیعی پرداختند و ذکر مصیبت نمودند و در انتهای این مجلس قرائت یک جزء قرآن کریم به نیابت از ایشان (مرحوم شفیعی) تلاوت گردید.


نظر شما :