برگزاری همایش "نودرمان"

۰۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۸ کد : ۲۸۶ اخبار دانشگاه
برگزاری همایش "نودرمان"

"به نام حضرت دوست"

در روز ۴ اسفند ۱۳۹۵ معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین اقدام به برگزاری کارگاهی با عنوان "مقدمه‌ای بر درمان دیابت با روش مبتنی بر اصلاح سبک زندگی" نمود.

مدرس این دوره جناب دکتر محسن اخوان طبیب مبتکر این سبک درمان بودند. ایشان پژوهشگر MNT و PH Therapy می‌باشد. نامبرده حدود ۱۵ سال جهت درمان (نه کنترل) بیماری خطرناک دیابت تحقیق نموده و برای اولین بار در کشور موفق به درمان تعدادی از بیمارانی گردیده است که سال‌ها با بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشار خون، کبد چرب و حتی سرطان دست و پنجه نرم کرده‌اند و اینک ایران اسلامی شاهد به بار نشستن سال‌ها تلاش، مطالعه و تحقیق این پزشک حاذق در زمینه بیماری دیابت می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های برجسته این کارگاه، حضور شفایافتگان این سبک درمان بود که در پایان ارائه علمی دکتر اخوان طبیب، یکایک آنان از بیماری خود و شیوه درمان آن سخن گفتند. آنچه که از زبان کودک ۱۱ ساله تا سالمند ۶۰ ساله شنیده می‌شد تمامی حاکی از حسن خلق و ایثار این پزشک در ارتباط شبانه‌روزی حتی تلفنی با بیماران و ثبت وضعیت سلامتی آنان به صورتی دقیق بود و در این میان آرامش کودک ۳ و نیم ساله النا در آغوش دکتر مؤید این ارتباط تنگاتنگ بود که شگفتی حضار و تحسین آنان را برانگیخت.

ناگفته نماند اخوان طبیب فرزند یک خانواده مذهبی است که پدر، عمو و عمه وی همگی پزشک بوده و پدرش پزشکی است که سال‌های عمر خود را صرف خدمت به هم میهنان خود در شهر اصفهان نموده است، لذا حضور دو میهمان ویژه این کارگاه یعنی پدر و مادر دکتر محسن اخوان طبیب و نیز تقدیر از آنان به پاس ارزانی داشتن چنین فرزند فرزانه‌ای به جامعه، به غنای جلسه افزود.

دکتر اخوان طبیب در پاسخ به سوال یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه که رمز موفقیت ایشان را جویا شد، اعلام کرد که رمز موفقیت خود را در گرو خانواده خویش می‌داند و مشوق خود در این زمینه مطالعاتی را پدر معرفی کرد که مانع خروج وی به خارج از کشور برای ادامه تحصیل شده و وی را تشویق به تحقیق در این زمینه نموده است. دکتر اخوان طبیب مناعت طبع و ساده زیستی والدین و عادت دادن فرزندان خود از سن ۵ سالگی به بیداری در ساعت ۵ صبح را یکی دیگر از رموز موفقیت خود دانست.

در مجموع ایشان به ضرورت تغییر سبک زندگی و عادات غذایی موجود جهت اجتناب از بروز بیماری‌ها و درمان بیماری‌های رایج (مانند دیابت، فشار خون، کبد چرب، سرطان و...) تأکید نمودند و شیوه درمانی موجود را که صرفاً با تکیه بر مصرف داروهای شیمیایی و افزایش دز داروها و ویزیت‌های کوتاه مدت سه دقیقه‌ای با فواصل زیاد انجام می‌گردند را به هیچ وجه به ویژه در درمان دیابت کارگشا ندانستند.

 

 

 


نظر شما :