پاسخ روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به خبر کذب و مجعول در برخی از کانال های مجازی اطلاع رسانی و پایگاه های خبری

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۴۶۲ اخبار دانشگاه
پاسخ روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به خبر کذب و مجعول در برخی از کانال های مجازی اطلاع رسانی و پایگاه های خبری

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

"إِنَّمَا یَفْتَرِی الْکَذبَ الَّذینَ لَا یُؤْمِنُونَ بآیَاتِ اللَّهِ ۖ وَأُولئِکَ هُمُ الْکَاذبُونَ"

 

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان

"تنها کسانی دروغ­پردازی می­کنند که به آیات خدا ایمان ندارند و آنان خود دروغگویانند" 

(سورهی نحل، آیه­ی ۱۰۵)

    

    در چند روز گذشته توسط برخی کانال­های اطلاع­رسانی و پایگاه­های خبری، مطلبی تحت­ عنوان "شهرک ۴۷ هکتاری با بیش از ۲۰۰ ویلای ۱۶۰۰ متری به قیمت ۱۴ میلیارد تومان‌ به فروش رفت!" منتشر گردیده است. دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، جهت تنویر افکار عمومی، موارد زیر را به استحضار می‌رساند. 

  شهرک دانشگاه واقع در پشت نیروگاه رامین، در زمان استقلال دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از دانشگاه شهید چمران اهواز در سال ۱۳۸۳، به این دانشگاه واگذار گردید. از آن زمان تاکنون، تنها در مقطعی کوتاه در سال ۱۳۸۸، واحدهایی از آن به‌عنوان خوابگاه در اختیار تعدادی از دانشجویان قرار گرفت و به­ علت ضعف امکانات و اعتراضات دانشجویان، این تصمیم لغو گردید. به­ علت فاصله‌ی شهرک تا دانشگاه و مکان قرارگیری­ نامناسب آن، تاکنون هیچ استفاده‌ی آموزشی، پژوهشی یا رفاه دانشجویی از آن صورت نگرفته و در مقابل، هرساله مبلغ قابل توجهی از بودجه‌ی دانشگاه صرف حفاظت، عوارض شهرداری و ... آن می‌گردد. لذا، پیرو درخواست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان مبنی بر تبدیل به احسن نمودن شهرک دانشگاه، هیأت امنای جنوب ­غرب کشور در جلسه­ ی ۲۸ بهمنماه ۱۳۹۷ خود تبدیل به احسن نمودن شهرک دانشگاه از طریق فروش آن را تصویب و در همین جلسه، اعضای هیأت ۳ نفره‌ی کارشناسان دادگستری برای قیمت­ گذاری ملک را هم به نام مشخص نمود. هیأت کارشناسی در نامه­ ای به تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، با ذکر جزئیات، ارزش پایه­ ی زمین، مستحدثات و امتیازات شهرک را اعلام نمود. متعاقب آن، کمیته‌ی فنی و بازرگانی دانشگاه در ۵ خرداد ۱۳۹۸، مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال (بالاتر از قیمت کارشناسی) را به­ عنوان قیمت پایه جهت درج در آگهی مزایده تعیین نمود. کمیسیون معاملات دانشگاه نیز در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۹۸، نحوه ­ی فروش شهرک را تصویب کرد. آگهی مزایده در تاریخ­ های ۱۲ و ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸ در روزنامه­ ی کارون به چاپ رسید و همزمان، مشخصات مال در سامانه ی تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) بارگذاری گردید. به دلیل به حد نصاب نرسیدن شرکت کنندگان، آگهی تجدید مزایده در تاریخ­ های ۵ و ۹ تیرماه ۱۳۹۸ در روزنامه‌ی کثیرالانتشار کیهان به چاپ رسید. در این‌ مرحله از مزایده نیز متقاضیان درخواست خرید ملک به حد نصاب نرسید. لازم به ذکر است که در هر دو مرحله­ ی مزایده، رئیس دانشگاه با ارسال نامه به سرپرست محترم بازرسی استان، از ایشان درخواست نمود تا نماینده ­ی خود را در روز بازگشایی پاکات مزایده جهت شرکت در جلسه معرفی نماید. باتوجه به عدم‌ حدنصاب شرکتکنندگان در دو مرحله­ ی مزایده، کمیسیون معاملات دانشگاه در تاریخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، مزایده را باطل اعلام و مقرر شد از طریق ترک­‌ تشریفات، ملک به قیمت ۱۴۰۲۵۰۰۰۰۰۰۰ (یکصد و چهل میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال) به یکی از متقاضیان پیشنهاد دهنده،  واگذار شود. با توجه به عدم واریز پیش پرداخت توسط متقاضی در موعد مقرر، رئیس دانشگاه در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۸ طی نامه ­ای به وی، خرید شهرک‌ توسط ایشان را کان لم یکن‌ اعلام نمود.

در خبر منتشره در پایگاه‌های خبری و کانال‌های اطلاع‌رسانی، اتهامات و موارد کذبی همچون ۱- فراخوان مزایده‌ی محدود در یک سایت نامعتبر ۲- وجود حدود  ۲۰۰ ویلای ۱۶۰۰ متری در شهرک دانشگاه ۳- فروش شهرک‌ به قیمت ۱۴ میلیارد تومان به فرد برنده ­ی مزایده و واگذاری آن توسط فرد برنده به اتحادیه‌ی آهنفروشان به قیمت ۳۲‌ میلیارد تومان ۴- ارزش حدود ۵۰ میلیارد تومانی شهرک ۵- عدم توجه به مقررات مزایده ­ها، مصالح دانشگاه و الزامات حفظ بیت­ المال و ... توسط دانشگاه آمده است. بلافاصله پس از دریافت خبر، مستندات موارد پیش‌گفته با ذکر جزئیات به سازمان بازرسی استان، دیوان محاسبات استان، دادگستری شهرستان باوی و وزارت عتف ارسال گردید. لذا دانشگاه ضمن تکذیب تمامی اتهامات فوق، حق خود را برای شکایت از اشاعه‌دهندگان این خبر کذب محفوظ می‌دارد.

روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان


نظر شما :