افتتاحیه رویداد کارآفرینی هوشمند و امنیت غذایی در دانشگاه

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۲:۱۳ کد : ۴۷۹۲ اخبار دانشگاه
افتتاحیه رویداد کارآفرینی هوشمند و امنیت غذایی در دانشگاه

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، رویداد کارآفرینی هوشمند و امنیت غذایی در حالی برگزار شد که حاوی خبرهای خوشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کسانی که قصد گرفتن امریه را دارند، بود.

این رویداد که با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و مرکز نوآوری اروندتک در آمفی‌تئاتر مفتح و تالار فردوسی دانشگاه از ساعت ۹ روز یکشنبه ۱۴ ام، به مدت ۳ روز تا سه‌شنبه 16 اسفند ماه 1401 برگزار می‌شود.

دکتر ساری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در افتتاحیه این رویداد ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و شرکت‌کنندگان، با دعوت از دانشجویان برای کار بست مهارت‌های کلیدی مانند حل مسئله، تفکر انتقادی، خلاقیت و برقراری ارتباط، تفکر کارآفرینانه را عاملی کلیدی در حل پایدار مسائل کشور در حوزه کشاورزی دانستند. ایشان با تقدیر از تلاش های تیم برگزار کننده و حامیان رویداد، بر حمایت مجموعه مدیریت دانشگاه از فعالیت‌های کارآفرینانه تاکید نمودند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان از امیرالمومنین (ع) که با احداث و وقف باغات به جوانان، به عنوان یکی از بزرگترین کارآفرینان مدینه یاد کردند.

در این رویداد، شرکت‌های کشت و صنعت شهید بهشتی، سازمان اتکا و ستاد توسعه زیست‌فناوری به عنوان حامی حضور دارند که از طرح‌های برگزیده علمی ارائه‌‌شده در این رویداد حمایت خواهند کرد. در‌ مراسم اختتامیه این رویداد ۱۰ طرح راه‌یافته از مجموع ۵۰ طرح کارآفرینی ارائه‌شده به دبیرخانه رویداد مورد داوری قرار گرفته و ۳ طرح برتر، معرفی شده و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مهندس انصاری، نماینده مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا که یکی از حامیان ایده‌های برتر حاضر در رویداد در مراسم افتتاحیه از حمایت‌های این سازمان از تجاری‌سازی علوم مختلف سخن گفته و عنوان کرد: شرکت اتکا در حوزه‌های مختلف صنایع غذایی، نساجی و لوازم خانگی فعالیت داشته و در حوزه کشاورزی نیز در مقاطع ارشد و دکتری، پذیرای دانشجویان این دو مقطع برای همکاری‌های علمی است. نماینده مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا از پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در هولدینگ اتکا نیز سخن گفت و بیان کرد: علاوه بر دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان متقاضی کسر مدت زمان خدمت سربازی، اتکا آمادگی پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح تکنولوژی ۳ و ۴ را نیز دارد و از گسترش شرکت‌های نوپا در حوزه‌های تخصصی خود، حمایت خواهد کرد.

در پایان افتتاحیه این رویداد ۳ طرح برگزیده شدن و طرح‌های دیگری از سمت حامیان برنامه انتخاب که ضمن اختصاص دفتر فعالیت در محل کانون شکوفایی و خلاقیت دانشگاه مورد حمایت‌های مالی و تسهیلاتی برای رشد و رسیدن به سطوح بالای تکنولوژی و رسیدن به بلوغ توسط اسپانسرهای رویداد قرار گرفتند.