دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و بصره: سازندگان پیوند فرهنگی و علمی منطقه‌ای

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۲ کد : ۵۷۸۱ اخبار دانشگاه
دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و بصره: سازندگان پیوند فرهنگی و علمی منطقه‌ای

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم افتتاحیه هفته علمی- فرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و دانشگاه بصره روز یکشنبه 29 بهمن ماه 1402 در تالار شهید مفتح دانشگاه با حضور دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون دانشگاه بصره، تعدادی از روسای دانشگاه‌های خوزستان، مسئولین استانی و شهرستان،  اعضای هیئت علمی و دانشجویان دو دانشگاه برگزار شد.

دو دانشگاه در این رویداد که از 29 بهمن ماه لغایت 4 اسفند ماه 1402 به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در حال برگزاری است، ضمن تأکید بر دیپلماسی علمی و فرهنگی به عنوان عناصر قدرت نرم، بر توسعه همکاری‌های بین‌المللی خود تمرکز کردند.

جمال فیاضی، رئیس دانشگاه، در سخنان خود بر اهمیت بهره‌گیری از این منابع برای گسترش آرمان‌های انقلابی تأکید کرد و اظهار داشت که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با پشتیبانی مؤثر وزارت علوم توانایی‌های قابل تقدیری را در حوزه‌های بین‌المللی کسب کرده است.

ایشان افزود: همسانی‌های فرهنگی و اجتماعی بین ایران و عراق زمینه‌های مناسبی برای توسعه همکاری‌های دانشگاهی فراهم کرده است.

در این همایش، توانمندی‌های دانشجویان و پتانسیل‌های آموزشی دانشگاه کشاورزی خوزستان با دانشگاه بصره به اشتراک گذاشته می‌شود. این اقدامات بی‌شک به تقویت تبادلات فرهنگی خواهد انجامید.

در ادامه برگزاری این مراسم دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تقدیر از تلاش‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در عرصه بین‌المللی، نقش دانشگاه‌ها در بهره‌گیری از بنیان‌های فرهنگی مشترک برای اثرگذاری مطلوب در منطقه و تحقق اهداف علمی و پژوهشی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد این حضور چشمگیر در صحنه بین‌المللی نشان‌دهنده تعهد دانشگاه به تبادلات علمی و توسعه فرهنگی است.

این رویداد به تثبیت نقش دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و دانشگاه بصره به مثابه محورهای فرهنگی و آموزشی برجسته‌ای پرداخت که قابلیت بهره‌برداری به عنوان پل‌های ترویج همکاری‌های دانشی و ارتباطات منطقه‌ای را دارند. این هم‌افزایی‌ها در ارتقای سطح تبادلات معرفتی درخشان عمل کرده و عهده‌دار نقش کلیدی در ایجاد چشم‌اندازی پر امید برای هر دو کشور می‌باشند.

در پایان این مراسم دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و دانشگاه بصره با  اهدای تندیس به یکدیگر، سپاس‌گزاری خود را از همکاری‌های مستمر و ارزشمند علمی و فرهنگی که تا به امروز به پیش برده‌اند، ابراز داشتند. این لحظه به‌ وضوح بیانگر اهمیت تعاملات بین‌المللی و تقویت پل‌های دوستی است که فراتر از مرزهای جغرافیایی، دانشگاه‌ها را به مراکز تأثیرگذار فرهنگی و علمی در سطح منطقه‌ای و جهانی تبدیل می‌کند.


نظر شما :