امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه و پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب به منظور توسعه پروژه‌های علمی و پژوهشی

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۳ کد : ۵۷۴۷ اخبار دانشگاه
امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه و پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب به منظور توسعه پروژه‌های علمی و پژوهشی

به گزارش روابط عمومی، در راستای تقویت همکاری‌ها و پیشبرد اهداف علمی-پژوهشی، روابط عمومی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوبی کشور و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان خبر داد. این جلسه که با حضور نمایندگانی از هر دو مؤسسه برگزار شد، شاهد امضای سند راهبردی همکاری‌های دوجانبه در حوزه توسعه پروژه‌های علمی و تحقیقاتی بود.

این تفاهم‌نامه نه فقط چهارچوب‌های همکاری را ترسیم می‌کند، بلکه با تأسیس یک کارگروه مشترک پیگیر، ایجاد تعهد برای فعال‌سازی و پیشبرد مفاد توافق را نیز تضمین می‌کند. این کارگروه بر اساس دیدارهای متقابل، رایزنی‌ها و هماهنگی‌های بنیادین، به اجرا و پیاده‌سازی مفاد تفاهم‌نامه می‌پردازد.

هدف از این تفاهم‌نامه، فراتر از حل چالش‌های موجود در زمینه‌های علمی و آموزشی است و به دنبال بهره‌برداری دو طرفه از تجارب، تخصص‌ها و امکانات پژوهشی به منظور توسعه‌ی بخش علمی و فناوری، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، برگزاری مشترک سمینارها و کنفرانس‌ها، اجرای برنامه‌های کارورزی و کارآفرینی دانشجویی و تسهیل فرصت‌های تبادل دانش‌آموختگان و اعضای هیئت علمی است. این همکاری‌ها، در نهایت منجر به خودکفایی و پیشرفت‌های استراتژیک در عرصه‌ی علوم مربوطه خواهد شد.


نظر شما :