"هجدهمین کنگره علوم خاک ایران به کار خود پایان داد: رویدادی برای شکل‌گیری آینده‌ی مستدام خاک"

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۳ کد : ۵۷۲۷ اخبار دانشگاه
"هجدهمین کنگره علوم خاک ایران به کار خود پایان داد: رویدادی برای شکل‌گیری آینده‌ی مستدام خاک"

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هجدهمین کنگره علوم خاک ایران به ایستگاه پایانی خود رسید. این مراسم که بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در تالار آیت الله شهید دکتر مفتح دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برپا شد، با حضور دکتر نیازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک کشور و دیگر چهره‌های برجسته دانشگاهی و تحقیقاتی کشور به اوج خود رسید.

در این کنگره که نقطه عطفی در تبادل دانش و تجربه‌های حوزه‌ی علوم خاک به شمار می‌رود، اساتید، پژوهشگران و صاحب‌نظران بسیاری از گوشه و کنار کشور گرد هم آمده بودند تا آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را به اشتراک گذارند.

هجدهمین کنگره علوم خاک ایران، بی‌شک جزء یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی کشور است. مجموعه مقالات و پوسترهای ارائه‌ شده در طول برگزاری کنگره به عنوان میراثی ارزشمند برای دانش علوم خاک به جامعه علمی اهدا شد. این کنگره که با هدف تبادل دانش و گسترش تحقیقات پیشرفته در عرصه خاک شکل گرفته، در روز پایانی خود شاهد بحث‌ها و تحلیل‌های عمیق در شش محور اصلی خود یعنی: 1- تغییرپذیری زمانی و مکانی خاک 2- ویژگی‌ها و فرآیندهای خاک، 3- تخریب اراضی 4- مدیریت احیاگر آب و خاک، 5- امنیت خاک و 6- حکمرانی خاک بود که توسط اساتید و متخصصان به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان با پرداختن به بررسی  پژوهش‌ها و دستاوردهای جدید  با تبادل نظر و تجارب در این کنگره، برای ایجاد یک چشم‌انداز مثبت برای تعاملات آتی علمی و عملی در حوزه‌ی خاک کمک کردند. در پایان مراسم اختتامیه هجدهمین کنگره علوم خاک ایران با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تعهد بی‌دریغ دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این رویداد علمی قدردانی به عمل آمد. این اقدام نه تنها بیانگر سپاس و ارج‌نهادن به کوشش‌های شبانه‌روزی آنان است، بلکه تأکیدی بر اهمیت همکاری‌های فراگیر و تأثیرگذار در پیشبرد علوم خاک در ایران به ‌شمار می‌رود.


نظر شما :