برگزاری اردوی فرهنگی، توانمندسازی و تفریحی ویژه نو دانشجویان

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۱ کد : ۵۵۱۹ اخبار دانشگاه
برگزاری اردوی فرهنگی، توانمندسازی و تفریحی ویژه نو دانشجویان

به گزارش روابط عمومی به نقل از معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی اردوی فرهنگی، توانمندسازی و تفریحی ویژه نو دانشجویان دختر ورودی ۱۴۰۲ مقطع کارشناسی در روز پنجشنبه 25 آبان ماه 1402 در اردوگاه شهید انصاری دزفول و در سه بخش فرهنگی، توانمندسازی و تفریحی برگزار شد.

این اردو با برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی شروع،  سپس تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی-هنری و دینی موجود در دانشگاه‌ به نو دانشجویان معرفی شدند تا در صورت تمایل به توانند در آنها عضو شوند.

بعد از برپایی نماز ظهر و عصر در مسجد اردوگاه شهید انصاری، دکتر نگارش مدیر برنامه‌ریزی و فرهنگی یک نشست صمیمانه فرهنگی را با نودانشجویان برگزار نمود. ایشان در این نشست به تبیین رسالت مدیریت فرهنگی، معرفی بخش‌های مختلف فرهنگی و چگونگی نقش‌آفرینی دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی پرداخت. دانشجویان نیز سؤالاتی را در مورد فعالیت‌های فرهنگی مطرح نمودند که به آنها پاسخ داده شد.

با حضور روانشناس خانم نجفی، کارگاه روابط فردی در سالن آمفی تئاتر اردوگاه شیخ انصاری برای نو دانشجویان برگزار شد. در این جلسه به بررسی بایدها و نبایدهای روابط دختر و پسر پرداخته شد، اینکه دانشجویان چگونه به توانند تعامل درست و ارتباط صحیح با دیگر دانشجویان هم جنس و جنس مخالف برقرار نمایند بدون اینکه بر روح و روان آنها تاثیر منفی داشته باشد. همچنین در این کارگاه در خصوص چگونگی بالا بردن اعتماد به نفس و قدرت نه گفتن در تعامل با همسالان خود مطالبی بیان شد و بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در زندگی خوابگاهی تاکید گردید. در انتهای جلسه نیز به سوالات کتبی و شفاهی دانشجویان در خصوص مطالب ذکر شده، توسط خانم نجفی پاسخ داده شد.

بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، نشست فرهنگی با عنوان ارزش انسان به چیست؟ با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد. در این نشست به بررسی ارزش‌های انسانی و چگونگی شناسایی ارزش‌های مهم خود در زندگی پرداخته شد. ایشان در خصوص ارزش‌های ناب انسانی و اینکه هر چقدر دغدغه‌های انسانی والاتر، ارزش انسانی نیز به همان اندازه بالاتر است بیاناتی ایراد نمود. ایشان در ادامه بیان داشت، که ارزش‌های زندگی هر انسانی باورهای اصلی آن است که رفتارها و اهداف را هدایت و به انسان کمک می‌کنند تا موفقیت کلی خود را در زندگی بسنجد. همچنین ارزش‌های هر کدام از انسان‌ها در زندگی می‌تواند روی اولویت‌ها و نحوه‌ی گذراندن زمان هر انسانی تأثیر بگذارد.


نظر شما :