برگزاری یادواره شهدای گمنام و تکریم مقام شهدا

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۱ کد : ۴۹۲۹ اخبار دانشگاه
برگزاری یادواره شهدای گمنام و تکریم مقام شهدا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آیین بزرگداشت یازدهمین سالگرد تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 2 شهید گمنام دانشگاه و استقبال از شهید گمنام تازه تفحص شده در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد.

در این مراسم که در روز شنبه 9 اردیبهشت ماه از ساعت 20 در تالار اجتماعات شهید آیت الله مفتح دانشگاه با استقبال پرشور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه، مسئولان شهرستان باوی و مردم این دیار شهیدپرور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین امینی و مداحی راوی هشت سال دفاع مقدس حاج صادق آهنگران همراه بود، یاد، خاطره و مجاهدت‌های شهدا به ویژه شهیدان گمنام گرامی داشته شد و از صبر، استقامت و ایثار مادران والامقام شهیدان قدردانی به عمل آمد.

در ابتدای مراسم دکتر جمال فیاضی رئیس دانشگاه ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، سخنانی در ارتباط با منزلت و جایگاه دنیوی و اخروی شهدا بخصوص شهدای گمنام بیان کردند.

در ادامه مراسم سردار حاج صادق آهنگران با مرثیه و نوحه‌خوانی یاد و خاطره جبهه‌های جنگ و رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را زنده نمودند.

سخنران برنامه حجت الاسلام و المسلمین امینی نیز در رابطه با فرهنگ رشادت و ایثارگری رزمندگان و ارج و منزلت شهدا به خصوص شهدای گمنام بیاناتی ایراد کردند و همه را به داشتن روحیه‌ای جهادی و مسئولیت‌پذیر سفارش نمودند.

گفتنی است در پایان این مراسم، تشییع نمادین پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده تا یادمان شهدای گمنام دانشگاه برگزار و حاضرین در مراسم ضمن بیعت دوباره با شهدا لحظات معنوی و خاطره انگیزی را رقم زدند.