مراسم اختتامیه نمایشگاه فرهنگی و دستاوردهای دانشجویی دانشگاه و مصاحبه با معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی

۰۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۷:۲۳ کد : ۴۷۵۱ اخبار دانشگاه
مراسم اختتامیه نمایشگاه فرهنگی و دستاوردهای دانشجویی دانشگاه و مصاحبه با معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی

به گزارش روابط عمومی، در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان سلسله برنامه‌هایی با عنوان "دانشگاه، انقلاب اسلامی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی" برگزار نمود.

به نقل از دکتر سعید محمدزاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه: هدف، انجام یک کار متفاوت و نوآورانه‌ای بود. بر این اساس که ضمن گرامیداشت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بتوانیم از فعالیت‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در اوایل انقلاب و دوره دفاع مقدس درس بگیریم و این فعالیت دانشگاه را بتوانیم بازخوانی کنیم و این تجربه زیسته را تبدیل به الگو برای آینده نماییم. با اینکه امروزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی بحث روز دانشگاه‌ها است و از آن به عنوان ویژگی دانشگاه‌های نسل چهارم تعبیر می‌شود اما اگر به گذشته نگاه بیندازیم می‌بینیم که دانشگاه کشاورزی ملاثانی در ابعاد توسعه فرهنگی، اجتماعی، انسانی و عمرانی در منطقه ملاثانی نقش‌آفرینی داشته است و این نقش‌آفرینی و فعالیت‌ها همان ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه، اثربخشی و جامعه محوری آن است و در حقیقت همان دانشگاه جامع محور و مسئولیت‌پذیر است که امروز بیان می‌شود.

محمدزاده افزود: متاسفانه این امر طی در دو دهه اخیر کمرنگ شد بر همین اساس این ویژه برنامه تدارک دیده شد و از معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که معاونت متبوعش یکی از مروجان موضوع مسئولیت اجتماعی دانشگاه است به عنوان سخنران اصلی دعوت به عمل آمد همچنین مصاحبه‌هایی در قالب فیلم جهت روایت تجربه زیسته دانش آموختگان دهه اول انقلاب و نیز فعالان فرهنگی منطقه در آن دوران جهت بازخوانی مسئولیت اجتماعی این دانشگاه انجام شد. همچنین مصاحبه‌هایی با کشاورزان و دهیاران منطقه به عنوان بخشی از ذینفعان دانشگاه جهت تبیین انتظارات آنان از دانشگاه انجام شد. همچنین از کشاورزان، دهیاران، مدیران سازمان‌ها و ادارات مرتبط با بخش کشاورزی و منابع طبیعی، مسئولان و جمعی از نخبگان شهرستان باوی جهت حضور در این ویژه برنامه دعوت به عمل آمد.

از دیگر برنامه‌های خاص گرامیداشت دهه فجر، رونمایی از کانون جهادی دانشجویی سنابل جهاد (که وجه تسمیه آن بر گرفته از آیات قرآن کریم) با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر عتف بود. هدف این کانون جهادی توانمندسازی روستائیان منطقه با استفاده از ظرفیت فعالیت داوطلبانه و جهادی دانشجویان در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه است.

محمدزاده گفت: یکی دیگر از دیگر برنامه‌های خاص دهه فجر امسال این دانشگاه تجلیل از تعدادی از دانش آموختگان دهه اول انقلاب این مرکز آموزش عالی تحت عنوان تکریم دانایی و نیز تجلیل از یکی از فعالان دانش‌آموزی مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در منطقه در دهه اول انقلاب بود.

 برگزاری نمایشگاه فرهنگی و دستاوردهای دانشجویی که توسط تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌های علمی و نشریات دانشجویی که با حضور دکتر کلانتری معاون محترم وزیر، مدیران دانشگاه و مسئولان شهرستان باوی افتتاح گردید و اختتام آن با جشن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) از دیگر برنامه‌های این دانشگاه بود.

در این نمایشگاه جهت پاسداشت فرهنگ جامعه محلی و پیوند دانشگاه و جامعه بخشی یکی از غرفه‌ها به عنوان غرفه فرهنگی شهرستان باوی در اختیار نهادهای فرهنگی شهرستان قرار گرفت.

در طول برگزاری نمایشگاه سلسه نشست‌های متعددی توسط مجموعه‌های دانشجویی و با حضور صاحب‌نظران برگزار گردید. 

در برنامه راهبردی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی مجموعه‌های دانشجویی بدنه اصلی فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویی هستند و راهبرد اصلی توانمندسازی این مجموعه‌ها جهت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی است.  

محمدزاده در ادامه افزود: مراسم دهه مبارک فجر امسال علاوه بر برنامه‌های ابتکاری ذکر شده شامل همایش پیاده‌روی کارکنان، گل‌افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه، و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی بود.