مصاحبه ی آقای دکتر کوچک زاده معاونت فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه با خبرگزاری ایسنا

۱۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰ کد : ۴۵۷ اخبار دانشگاه
مصاحبه ی آقای دکتر کوچک زاده معاونت فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه با خبرگزاری ایسنا

احمد کوچک‌زاده٬ معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان اظهار کرد: بخش فرهنگی و اجتماعی این معاونت از مهرماه سال گذشته تا امسال در حدود ۱۱۵ برنامه فرهنگی، علمی و اجتماعی برگزار کرده است که ۲۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این برنامه‌ها شرکت داشتند و حدود ۲۳۰ میلیون تومان نیز برای این برنامه‌ها هزینه شده است.
کرسی‌های آزاداندیشی در اولویت برنامه‌های فرهنگی
وی افزود: موضوعی که در راستای فرمایشات رهبر انقلاب در اولویت قرار دارد، کرسی‌های آزاداندیشی هستند. در دانشگاه رامین، سه تشکل اسلامی بسیج، تشکل اسلامی آزاداندیشی و هیات محبان اهل‌بیت فعالیت می‌کنند که دو مورد اول فعالیت سیاسی دارند و در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی برنامه اجرا کرده‌اند. در سال گذشته سه کرسی آزاداندیشی، تریبون‌های آزاد متعدد و مناظره‌هایی برگزار شد که این برنامه‌ها موجب شور و شوق خاصی میان دانشجویان شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۰ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه٬ گفت: هر کدام از این انجمن‌ها توسط یکی از اساتید هدایت می‌شوند. در بحث نشریات نیز کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی بر پنج نشریه فعال دانشگاه با عناوین دانش کشاورزی، نشاط، هویت، بسیج دانشجویی، شاهد و ایثارگر و انتظار نظارت می‌کند.
کوچک‌زاده ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ کانون هنری در دانشگاه وجود دارد که از این تعداد هشت کانون قرآن و عترت، حس هفتم، هلال احمر، ایران‌شناسی، فوق‌برنامه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کشاورزی دانش‌بنیان فعال هستند؛ در سال گذشته کانون قرآن و عترت موفق شد در بخش تفسیر، مقام کشوری کسب کند.
برنامه‌هایی برای افزایش نشاط در فضای دانشگاه
وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد نشاط در فضای دانشگاه برگزاری جشن‌ها و آیین‌های مذهبی است، گفت: هر ساله برای دانشجویان نوورود علاوه بر ستاد استقبال، دو اردوی فرهنگی تفریحی به طور مجزا برای دختران و پسران برگزار می‌شود و در اردوی امسال نیز حدود ۲۰۰ دانشجو شرکت کردند. همچنین هر ساله تعدادی از دانشجویان به اردوی مشهد اعزام می‌شوند که امسال حدود ۱۰۰ دانشجو به این اردو اعزام شدند.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به اینکه هر سال یادمان شهدای گمنام در دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: اردیبهشت امسال نیز معاون فرهنگی وقت وزارت علوم به این منظور در دانشگاه حضور پیدا کرد. امسال یک طرح پژوهشی در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاه اجرا شد که نتایج آن آماده شده است و مشابه این طرح برای دانشجویان پسر نیز در حال برنامه‌ریزی است.
کوچک‌زاده ادامه داد: امسال برای سومین بار نمایشگاه عفاف و حجاب برگزار شد که ۲۰۰ چادر مجانی به دانشجویانی اهدا شد که تنها اظهار کردند پوشش چادر را خواهند پذیرفت. تیرماه امسال نیز با همکاری فرمانداری، یک گردهمایی عفاف و حجاب و صیانت از حریم خانواده برگزار شد که تمام ادارات باوی در آن شرکت داشتند.
وی افزود: از دیگر راه‌هایی که بتوان ایجاد نشاط کرد و موجب این شود که دانشجویان بیشتر در دانشگاه بمانند و ترددهای غیرضروری نداشته باشند، برگزاری جشنواره‌های ورزشی است. ما همواره دو جشنواره ورزشی در دو نیم‌سال تحصیلی برگزار می‌کنیم. در کنار این امر برنامه‌های متفاوتی مانند کوهنوردی، دشت‌نوردی و... نیز برگزار می‌شود.
ارتقای دو پله‌ای رتبه خوابگاه‌های دانشگاه رامین
معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به فعالیت‌های بخش دانشجویی این معاونت٬ گفت: اولویت کار، ارتقا کیفیت خوابگاهی بود که در راستای شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، مصالحی با بهترین کیفیت را برای ارتقای سطح خوابگاه‌ها استفاده کردیم. امسال در خوابگاه کوثر یک کف راهروها سرامیک، پنجره‌ها دو جداره و ۵۰ کولر برای تمام اتاق‌ها خریداری شد. همچنین برای سیستم گرمایشی اتاق‌ها رادیاتور نصب شده و برای تامین آب گرم، دو تانکر تهیه شد.
کوچک‌زاده در خصوص خوابگاه‌های شهید رجایی و باهنر٬ عنوان کرد: این خوابگاه‌ها در ابتدا در رتبه ۳ قرار داشتند که مورد تعمیر و تجهیز قرار گرفتند و ۸۳ کولر اسپلیت برای تمام اتاق‌ها خریداری و تقریباً ۸۰۰ میلیون تومان هزینه تعمیر این دو خوابگاه شد. اکنون برای ارتقای خوابگاه کوثر ۲، به ۷۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز نیاز است.
وی با اشاره به خوابگاه‌های پسرانه دانشگاه نیز گفت: دو خوابگاه پسرانه در اختیار دانشگاه است که دارای رتبه سوم هستند. این خوابگاه‌ها دچار مشکل در سیستم فاضلاب هستند که تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای آن خرج شده و هنوز جای کار دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان خاطرنشان‌کرد: در دو سال گذشته حدود ۱.۳ میلیارد تومان برای تجهیز آشپزخانه صنعتی سلف سرویس مرکزی هزینه و سال گذشته نیز ۸۰۰ میلیون تومان دیگر هزینه شد و اکنون تمام وعده‌های ناهار و شام حداقل دو منویی است. از سال گذشته یک کارشناس تغذیه و یک کارشناس بهداشت نیز در راستای ارتقای کیفیت کار، به کار گرفته شدند.
کوچک‌زاده گفت: ویژگی دانشگاه رامین این است که نه آنقدر فاصله زیادی با اهواز دارد که دانشجویان نخواهند از اهواز بیایند و نه آنقدر نزدیک است که هر روز بتوانند از تاکسی استفاده کنند؛ بنابراین مجبوریم برای دانشجویان سرویس قرار دهیم که به این منظور چهار اتوبوس به کار گرفته شدند که در مجموع روزی ۳۲ بار تردد می‌کنند.
وی با اشاره به دفتر مشاوره دانشگاه گفت: این دفتر طرح پایش سلامت را هر سال برای دانشجویان جدید انجام می‌دهد. همچنین طرح آموزش مربیگری پیشگیری از ایذر برای ۹ دانشجو انجام شده که این دانشجویان در خوابگاه‌ها حضور پیدا کرده و با دانشجویان دیگر در این زمینه صحبت می‌کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان خاطرنشان‌کرد: رویکرد آینده فرهنگی دانشگاه نیز همان رویکرد وزارتخانه ٬ یعنی پرورش و ترویج روحیه انقلابی و دینی دانشجویان است.
 


نظر شما :