گزارش برگزاری دومین همایش ملی پژوهش‌های کشاورزی و زیست‌ محیطی ایران

۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۸ کد : ۳۲۹۸ اخبار دانشگاه
گزارش برگزاری دومین همایش ملی پژوهش‌های کشاورزی و زیست‌ محیطی ایران

 به همت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان دومین همایش ملی پژوهش‌های کشاورزی و زیست‌ محیطی ایران با حضور سخنرانان مطرح در حوزه محیط‌ زیست و کشاورزی در تاریخ 26 آبان‌ماه 1400 در فضای مجازی فراهم‌شده توسط دانشگاه برگزار شد.
همایش با تلاوت قرآن و سرود ملی آغاز شد و ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر عبدشاهی با تأکید بر جایگاه کشاورزی و اهمیت اقتصادی‌ اجتماعی مسائل زیست‌ محیطی، لزوم توجه به این موضوعات کلیدی را یادآور شدند. در ادامه، دبیر علمی همایش با اشاره به نقش انسان در پدید آمدن چالش‌های زیست‌ محیطی، گزارشی از نحوه شکل‌گیری و برگزاری همایش ارائه دادند. ایشان با اشاره به دریافت قریب به 220 مقاله به دبیرخانه همایش، از استقبال پژوهشگران از همایش قدردانی نمودند.

در ادامه سخنرانان ارجمند همایش، از زوایای مختلف ارتباط موضوعات زیست‌ محیطی با کشاورزی را مورد بررسی قرار دادند. مباحث در چهار پنل کلی با عناوین نقشه راه کشاورزی ایران، خشکسالی و کشاورزی پایدار، کشاورزی و محیط‌ زیست و چالش‌ها و فرصت‌های زیست‌ محیطی خوزستان دنبال شد و در انتها، همایش با ارائه  بیانیه پایانی به کار خود خاتمه داد.

متن بیانیه 


نظر شما :