پیام ریاست دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

۲۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۰ کد : ۲۳۵۴ اخبار دانشگاه
پیام ریاست دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

جناب آقای دکتر عباس عبدشاهی، در پیامی فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری را به پژوهشگران، محققان و فعالان این عرصه تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فعالیت‌های پژوهشی به عنوان محور دانشگاه‌های نسل دوم، از جمله شاخص‌های اصلی پیشرفت و توسعه هر کشوری محسوب شده که می‌تواند زمینه‌ی جهش علمی و انباشت تولید را فراهم نماید. خودکفایی واقعی زمانی به دست خواهد آمد که یافته‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی به کالاها و خدمات مورد نیاز جامعه تبدیل شده و از این رهگذر، رضایت‌خاطر مردم تا حد ممکن افزایش یابد. از جمله تفاوت‌های اساسی کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، چگونگی برخورد آن‌ها با مقوله‌ی پژوهش و انتقال یافته‌های پژوهشی به بخش‌های تولیدی اقتصاد است. چرا که از نظر شاخص‌های معمول پژوهش، چه بسا برخی کشورهای در حال توسعه در رتبه‌بندی‌های پژوهشی وضعیتی به مراتب بهتر از کشورهای توسعه یافته داشته باشند، اما ملاحظه‌ی نرخ تبدیل یافته‌های پژوهشی به محصولات نهایی، حاکی از آن است که این دسته از کشورها در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارند.

این‌جانب ضمن تبریک هفته‌ی پژوهش و فناوری که امسال مزین به شعار "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید" می‌باشد، به تمامی پژوهشگران و همکاران دانشگاهی، از ایشان می‌خواهم تا به عنوان یک موضوع پژوهشی، نرخ تبدیل یافته‌های تحقیقاتی به کالا و خدمات در کشور را مورد مطالعه قرار داده و ضمن مقایسه‌ی آن با سایر کشورها، به جهت‌گیری مناسب فعالیت‌های پژوهشی کمک نمایند. 

 

عباس عبدشاهی

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان


نظر شما :