برگزاری مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی

۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۸ کد : ۲۴۱۵ اخبار دانشگاه
برگزاری مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این برنامه که با قرائت قرآن کریم توسط قاری برجسته شهرستان آقای علوانی آغاز گردید، حجت ‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی به ایراد سخنرانی پرداخته و بیان داشتند، درک ما از شهادت کار مقدوری نیست؛ اینکه حضور در ضیافت الهی به چه معنا است؛ اینکه شهیدان زندگانند و نه مردگان حاضرانند و نه غائبان، فعالانند و نه منفعلان اینها به چه معنا است. دست ما از حصول به این معانی کوتاه است و خداوند متعال می ­­فرماید درک و فهم حیات شهیدان از دسترس شما خارج است. ایشان در ادامه فرمودند، اگر هر عضوی از خانواده شهدا در این جلسه حضور داشته باشد می ­توانند شهادت دهند در این موضوع که هیچ خاندان شهیدی شهید خود را غائب نمی‌داند. همچنین ایشان تأکید داشتند، دایره­ ی تأثیرگذاری هر شهید به میزان بزرگی و عظمت آن شهید است و آن قله­ای که امروز به یاد او جمع شده ­­ایم یعنی حاج قاسم برای درک مقام و منزلت حاج قاسم زمان ناتوان و کم است. ایشان ادامه دادند، ده­­ ها روایت، صدها حدیث و کلام از حضرات معصومین علیه‌السلام وجود دارد که می­ توان برای درک آن­ها به راحتی حاج قاسم را مصداق و نمونه ذکر کرد و اینکه هرکه با خدا باشد خدا با اوست.

ایشان در انتها بیان داشتند انشاءالله خدای بزرگ ما را در مسیر زندگی صحیح و در مسیر نورانی خدا گونه شدن توفیق و عنایت بفرماید و بخشی از بزرگی و کمال که نصیب حاج قاسم شد نصیب ما بشود و از همه حضار و برگزار کنندگان این برنامه تشکر و قدردانی نمودند.

 در ادامه این برنامه آقای علیپور دشت بزرگ از همرزمان شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ذکر خاطرات مشترک و همکاری­ های خود با حاج قاسم سلیمانی پرداخته و سپس حضار محترم از شعر خوانی سید علیرضا شفیعی از شاعران برجسته استان خوزستان استفاده کرده و این شاعر جوان اشعار زیبای خود را که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و شهادت حاج قاسم سلیمانی سروده بودند تقدیم حضار نمودند. در قسمت پایانی این محفل الهی و معنوی، ذکر مصیبت و مرثیه سرایی توسط سید هادی اشرفیان یکی از مداحان جوان خوزستانی انجام گردید


نظر شما :